Je hoeft het niet uit te leggen wat mij betreft; ieder zijn ding!
Veel plezier ermee!!!
Je hoeft het niet uit te leggen wat mij betreft; ieder zijn ding!
Veel plezier ermee!!!
De voordelen die je noemt herken ik wel, net als een nadeel: online is het deels gokken of het echt het horloge is dat je wilt.
Ik heb de laatste jaren de nodige Tissot’s gekocht bij Bouman Culemborg, zowel in de winkel (ouders) als in de webshop (zoon). En daarbij heb ik diverse malen korting gekregen. En dan heb ik er ook geen moeite mee om ook eens de volle mep te betalen. Is ook een kwestie van gunnen. Als we allemaal alleen nog online in het verre Oosten kopen, is er straks ook geen juwelier meer waar je nog eens terecht kunt.
En om nou eerst bij een juwelier te gaan passen en vervolgens voor een paar tientjes goedkoper dezelfde klok online te kopen, da’s niet echt mijn ding.
Goed gedaan hoor, gefeliciteerd en veel draagplezier met deze aankoop! Ik koop zelf zelden bij ADs (of ook maar eerstehands) maar de keren dat ik dat deed was het gevoel heerlijk!
Passen bij de AD en dan met een smoesje gaan lopen om online te bestellen is echt beneden alle peil.
De prijs was trouwens te zien in de etalage, dus ik wist waar ik aan begon toen ik binnen ging.
Mijn AD gaf ridderlijk toe dat de meesten van zijn klanten beter op de hoogte zijn van het model dat ze in hun hoofd hebben dan hijzelf. Als dealer kan je niet dagelijks het internet afspeuren naar weetjes over alle details van alle modellen in je winkel. Maar een SKX als nieuw model aanprijzen? Dan doe ik toch ook een bochtje van 180° richting trottoir!
Als verkoper zijnde moet je toch alles kennen van je product? Als een verkoper die amper iets weet over een model haak ik al snel af…
Dit dus, waarvoor betaal je anders de premium?
Zolang mensen nog €2,30 voor een kop thee bij een tankstation betalen… Mijn god. Geniet van je aankoop!
Ervaringen zijn onbetaalbaar.
Zo had ik laatst een Armin Strom van een slordige 25k in mijn handen. Wist de verkoopster enkel te vertellen dat het een automatisch horloge was met robijnen in het uurwerk (was nog een handwind ook).
Ze vond het wel nog even nodig om te zeggen dat het een horloge uit het hogere segment ging voordat ik hem mocht bekijken
Gefeliciteerd met deze aankoop en veel plezier met dit horloge.
Ook gefeliciteerd, dat je duidelijk “anders” bent en er met durf voor uitkomt. Geen meeloper, maar een dwarsligger. Dat zijn potentiele helden m.i.
Een beetje wel natuurlijk, ik koop eigenlijk liefst tweedehands en betaal niet graag meer dan nodig.
Maar ik vond het ook wel leuk om de discussie even aan te wakkeren. Wat aardig gelukt is, denk ik.
Dat vroeg ik me eigenlijk ook af
Effe on topic … leuk voor jou dat je tevreden bent, maar ik zou een SKX nooit bij een AD kopen aan deze woekerprijs (is dan nog een SKX009k volgens mij - correct me if I’m wrong).
Gewoon bij Monsterwatches of SoloJapan kopen, dan heb je sowieso geen extra kosten (en ben je wat ‘avontuurlijker’ dan eventueel bij Eglobal of Creationwatches), … bevalt hij niet dan flipper je hem toch gewoon hier op HF ? Je ‘verliest’ dan wel wat geld, maar sowieso een heel pak minder dan de premium die je nu betaalde bij de AD.
Garantie is steeds world wide, dus geen issue.
Bij duurdere merken en bij een geringer prijsverschil zou ik dan weer wel vlugger voor een AD opteren.
Soms is een AD zelfs goedkoper … vooral bij die kroonjuwelen … maar dan moet je wel een portie geduld hebben.
Ik heb wel eens bij een AD van Omega en Breitling gestaan die dacht dat de speedmaster (moonwatch) een automaat had… lijkt me toch het meest gewilde / gezochte exemplaar uit zijn hele fucking winkel. Word ik boos van.
Precies ja. Veelal zijn het ook juweliers die meer verstand hebben van andere zaken dan van de horloges die ze (vaak ook maar moeten) verkopen.
Maar aan de andere kant mag je ook wel een beetje interesse tonen in je werk en er iets over kunnen vertellen aan een klant. Sommige weten geen eens waarom sommige horloges die ze in de etalage hebben staan stil staan.
Yup. Dat gezegd hebbende, veel plezier er mee.
Yup. Ik voel me bijna schuldig over mijn 140 ekkies waar geen import bij kwam. Gelukkig ben ik bij m’n lokale bandenboer binnen gelopen om een bandje te scoren nadat ik de hele roladex met bandjes had vergeleken. En de rehaut zit recht.
Als hier iemand voor 15K (dus een (te?) duur) een horloge koopt kan hij, redelijk op voorhand, rekenen op super veel likes #baas… Nu doet men eigenlijk hetzelfde met een goedkoper horloge… ik zeg: gewoon goed gedaan @Jackofalltrades #baas+1
De ervaring van een horloge kopen mag ook een prijs hebben. Echter ben ik van mening dat dit voor een SKX niet helemaal op gaat. Er staan altijd wel SKXjes te koop op HF en die worden altijd snel verkocht. Via eGlobal heb ik 150 euro betaald en binnen paar dagen in huis.
Anyhow het is een top horloge veel draag plezier!
Ach, ook duurdere horloges koop ik bij m’n grijze man, als hij ze verkoopt. Zo stuurde ik hem ook een mail over GS, wat ie helaas niet doet. Maar voor Rolex, Tudor of JLC zou ik ook bij ome Guido uitkomen. Hij Is te vertrouwen, heeft goede koffie en het scheelt gewoon veel geld.
Maar zoals gezegd, iedereen is anders, en ik waardeer TS voor z’n gedachtengang.
Dan moet je toch alsnog betalen bij de douane (belasting, inklaring etc.)?
Anyway, geniet van je aankoop! ik heb er ook een en het is een supertof horloge.
Daarnaast heb ik pas een horloge gekocht bij Creationwatches wat ik niet vind. Terugsturen is me wel erg lastig. Ik da de volgende keer dus ook naar een fysieke winkel.