Top man! Nu de voorpret
Gefeliciteerd
Heb zelf de 415 en blijf me iedere keer verbazen hoe goed het er wel niet uit ziet.
https://www.plus9time.com/gsdb#home/grand-seiko-database-details/615d39b667cbfe0724982cb5/
Nice , gefeliciteerd
Alvast gefeliciteerd. Prachtig horloge. Heel veel plezier ermee.
Mag ik vragen bij welke verkoper je hebt besteld? Ik heb nog niets gekocht via chrono en durf de stap niet goed te zetten zonder een referentie.
Prachtig horloge!
Iedere dag de Track & Trace vernieuwen!
Dit is een Chrono24 handelaar, met 500+ goede reviews
Zie DM
Dit horloge wordt in Japan als sbga445 verkocht, per definitie goedkoper dan de sbga415.
Neem daarbij een gunstige Yen/Euro koers en je bent incl. Invoerrechten en BTW ongeveer 28% goedkoper uit.
Je kunt op Chrono24 een prijsvoorstel sturen, en daar ging deze specifieke handelaar mee akkoord.
Rekening van DHL al binnen, horloge ligt al in NL (overnight shipping!).
Ik hoef “slechts” 20,78% aan invoerrechten+BTW over het totale bedrag (horloge + verzendkosten) te betalen. Valt me reuze mee.
Dit is toch wel mijn holy grail. Mooi hoor.
Noem eens een bedrag? Als we het er dan toch over gaan hebben kun je net zo goed man en paard noemen. Mijn Shunbun kwam voor 1200 onder list binnen. Nieuw, uiteraard.
Van harte gefeliciteerd met je aankoop! Nog heel eventjes wachten dus en dan zien we graag de foto’s. Maar zo te lezen heb je al veel voorpret er van! Mooi. Geniet er straks echt van!
Ga geen bedragen noemen, maar het verschil is in mijn geval nog wel een stukje meer tov huidige list (7000)
Invoerrechten zijn 6,9% met een maximum van €0,80 (ja, tachtig cent!).
Daar komt bij; de verzendkosten, inklaringskosten door de vervoerder (meestal €15 - €20) en dan over het geheel 21% BTW.
Een 6R35 is geen springdrive movement hoor.
Helemaal gelijk, is een typo. Moet 9R65 zijn.
I stand corrected.
DHL heb ik de beste ervaringen mee (worldwide).
FedEx uit Japan was (vorige maand) veel gedoe. Track & trace niet goed ge-update, onnodig gedoe (zoals 2 verschillende berekeningen; 2e en 3e uitnodiging tot betaling terwijl allang was betaald via hun eigen betaallink) met betaling invoerrechten en btw, tenslotte kreeg ik de factuur per post voor die betaling en daar zaten allerlei stukken bij voor een Duitse ondernemer die diverse lapis lazuli uit Chili had besteld. Nogal slordig zeg maar. Een en ander gedeeld met klantenservice, die nagenoeg niet te bereiken is voor een particulier.
Gefeliciteerd met je GS TAISETSU, dat is echt een hele mooie. Wens je veel draagplezier met deze knaller
Zie mijn antwoord hierboven, ik zit onder de 21% in totaal. Wellicht was de koers even heel gunstig op het moment van inklaren