Ik kan mij niet meer heugen wanneer ik voor het laatst een moderne Invicta toegestuurd heb gekregen. Althans niet voor die Invicta 1953 actie. Dit horloge heb ik ook van iemand overgenomen en eigenlijk haast cadeau gehad van iemand die in een of andere gehucht woont genaamd: Canada
Dit horloge was bijna aan het begin van de Corona uitbraak verstuurd en heb ik net binnen.
Zoals jullie al in de titel lezen gaat niet om een Invicta Bolt Zeus. Dat is een van die grote jongens die Invicta heeft uitgebracht.
Als je een hekel hebt aan moderne Invicta’s dan is het beter om niet verder te gaan. Ik zit zelf niet te wachten op negatieve comments.
Oorspronkelijk stamt dit ontwerp uit de tijd dat Basel nog echt iets betekende. 2012. Toen grote merken zoals Invicta, Patek, Tudor en Rolex nog meededen.
Zoals gezegd, dit horloge is een joekel met zijn 50mm in de diameter. Maar grote jongens zoals ik merken niet dat ze zo’n gewichtig ding om hun pols hebben.
Leuk van dit ontwerp is het gebruik van die kabels, dat vind ik heel erg origineel en kom ik eigenlijk bij geen ander merk tegen. Ik kom weleens van die fakers tegen, die dan ook aan de zijkant niet van die kabels hebben. Ik denk omdat het vrij lastig is en prijzig om dit ontwerp na te bootsen.
Dit horloge heeft geen acryl, mineraal of saffier glas. Maar maakt gebruik van Flamefusion. Dat is zowel krasbestendig als stoot bestendig. Kortom: beste uit beide werelden. Ik vind het zelf allemaal best. Ik denk dat hoogtepunt van dit horloge het uurwerk dat in dit horloge zit is. Er zit een ETA GMT met datum in dit horloge en aan de achter kant kun je dit prachtig gedecoreerde uurwerk aanschouwen. Ik verbaas mij altijd wanneer ik een Invicta tegenkom die blijkbaar mooi afgewerkt is, zo ook met dit horloge. Dit horloge kent een mooie afwerking tussen gepolijste en geborstelde onderdelen.
Ik ben wel tevreden zoals je kunt lezen.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Dat je er veel plezier van moge hebben.
Flame fusion is een manier om kristallen te produceren. Zo kun je robijnen en dus ook saffier produceren, waarbij het eindresultaat grosso modo dezelfde eigenschappen heeft als het mineraal zoals het in de natuur voor zal komen.
Als je door middel van flame fusion een saffier maakt heb je dus gewoon saffier, maak je een zachter kristal dan heb je een zachter kristal. Ik vrees dat dat gewoon marketing is.
De kabel rond de bezel is leuk. Zonder meer. Met de uitstekende tien-minuten blips is het een soort nautische herinterpretatie van een Colt.
Maar de grootte en dikte van het hele gevaarte zijn toch wel schokkend, als ik ze opzoek. 53mm doorsnee bij een dikte van 22(!)mm. Da’s wel een tikje overbastant voor mijn pols. Als ze 'm naar 42x12mm hadden terug geschaald had je naar mijn idee meer een conversation piece gehad.
Geen idee wat de dikte is. Maar ik had hem opgemeten en kwam uit op 50mm.
Maar misschien dat ze in de toekomst een heren model uitbrengen die 42mm is. Ze hebben dit horloge geloof ik wel voor dames uitgebracht, 36mm meen ik.