NA: Jaeger LeCoultre 1907

Dat laatste inderdaad. Hij draagt hetzelfde als de MUT Moon. Op zo’n foto lijkt dat altijd groter.

Ik weet niet wat je met ‘de oude MUT’ bedoelt, maar de MUT Moon in in vergelijking hiermee een dikzak.

Chique verschijning! Erg mooi! Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst :ok_hand:

1 like

mmm, dat is een gevaarlijke… weten we nu ook waarom @HanDavinci’s tinderdates altijd op niets uitlopen… :innocent:

Wat een prachtig horloge.

1 like

Met recht een beauty en knap werk van JLC zo’n dun caliber en kast :ok_hand:t3: Geniet ervan!

1 like

Echt een bijzonder horloge. Wat is eenvoud mooi!

1 like

Weet je trouwens zeker dat er geen batterijtje inzit? Zo plat dat dat ding is… :heart_eyes:

1 like

Zeer mooi, proficiat!

1 like

Zulke platte batterijen zijn er niet eens :grimacing:

2 likes

Prachtig horloge! :ok_hand: Veel plezier ervan! :+1:

1 like

Ongelofelijk wat ontzettend dun! Weet je zeker dat er wel een uurwerk in zit? :wink:

Gefeliciteerd met deze prachtige NA

1 like

Nog even ter aanvulling; dit uurwerk heeft een hoogte van 1.85 mm. Door dit soort uurwerken te ontwerpen én in elkaar te zetten geeft Jeager-leCoultre aan dat ze feitelijk op eenzame hoogte zitten. Daar komt nog bij dat misschien met uitzondering van het glas en de band werkelijk alle componenten uit die ene manufactuur in Le Sentier komen. Pure klasse en heel bijzonder.

4 likes

Dit vat een beetje samen waarom het mijn favoriete merk is. Ik denk dat ze inderdaad op eenzame hoogte staan, hoger dus dan de ‘holy trinity’.

1 like

Daar is denk ik geen speld tussen te krijgen.

1 like

Gefeliciteerd! You are on a roll.

1 like

Daar komt nog bij dat zonder Jeager-leCoultre de Holy Trinity zo ook nooit genoemd zou zijn. Jeager-leCoultre was onontbeerlijk voor het succes van die merken. Sowieso arbitrair de Holy Trinity, waar moeten merken als Lange, Brequet en ook Rolex dan blijven? Voor mij blijft Jeager-leCoultre de absolute topper.

1 like

De OG MUT

afbeelding

2 likes

Die JLC skeleton die in dit artkikel wordt genoemd, is het dunste horloge überhaupt. Zonder wijzerplaat kan het nog dunner dus.

1 like

Het doet z’n naam eer aan in ieder geval :open_mouth: super mooie (dunne) dresswatch :+1:

1 like

Knap hoor!
Echt heel dun.
Wat is de diameter ?

1 like