NA: Jaeger-LeCoultre Polaris

Mijn beste,

Chapeau. :+1:
Wat een magnifieke aanwinst!!
Geniet er met volle teugen van!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Whoooow :star_struck: prachtige aanwinst :+1:

1 like

What a beauty!

1 like

Heerlijk horloge!:+1:

1 like

Prachtige JLC! Veel draag plezier!

1 like

Heb ook nog een Apple Watch Ultra, ook een soort van Quartz :grin:

Prachtig! Van harte!

1 like

Heerlijk mooi horloge. Sprankelend mooi. Geniet ervan.

1 like

Prachtig horloge. Proficiat.

1 like

Ik had al eerder iets over PC / Telefoon time-keeping geschreven, maar als je lang en hard googled kun je nog eens wat vinden, dus deze addendum: Een Apple watch is randapparatuur voor de computer die mensen iPhone noemen. Voor de tijd is het apparaat afhankelijk van de op de iPhone ontvangen Network Time Protocol of de GPS tijd, die vervolgens via BT naar binnen wordt geslurpt.

Normaliter zou je verwachten dat zo’n apparaat interrupt timing of process timing doet wanneer het off-line is, maar verhip, tot de serie 7 zat er inderdaad een temperatuur-compenserende quartz oscillator in. Ik had verwacht dat ze dat weg zouden hebben bezuinigd, maar ik ben positief verrast. Wat er in 8 zit weet ik niet, het is erg, erg moeilijk te vinden.

Apple zegt niets over accuratesse wanneer er geen NTP/GPS signaal binnen komt, dus ik ga er vanuit dat thermo-compensated suggereert dat het een HAQ is. Evengoed blijft het de helaasheid der dingen, zo’n apple watch. Dat zit 'm meer in het schermpke, de interface en het dagelijkse opladen.

Maar soit, je krijgt 'm van me: Je hebt nog een quartz. :slight_smile::slight_smile:

Geniet van je JLC!

4 likes

Netjes, gefeliciteerd!

1 like

Prachtig!
Geniet ervan.

1 like

Erg mooi!

1 like

Heerlijk :yum:

Een reactie 10x zo lang als het hele NA-topic😂
En nog informatief ook. Ik ben je dankbaar.
Blijf dit vooral doen🙏

2 likes

Heel gaaf horloge, veel plezier :+1:

1 like

Gefeliciteerd! De Polaris is een schitterend horloge. Zit niets teveel of te weinig op. Met een net zo fraai binnenwerk.

:point_up_2:t2: foto helaas niet van eigen horloge :slight_smile:

1 like

Daar mag je zeker mee in je sas zijn.

1 like

Gefeliciteerd! Prachtig horloge. Geniet ervan.

1 like

Merk aan mezelf dat ik horloges zonder datumaanduiding steeds mooier begin te vinden, half jaar geleden mijn Rolexes goed kunnen verkopen (welke ik allemaal ca 10 jaar in bezit had) het nu toch weer begint te kriebelen om eenRolex sub no date aan te schaffen in de toekomst.

Gefeliciteerd! Mooi horloge!

1 like