NA: JLC met verkeerde band. Wat doe ik ermee?

Ik vind die band schitterend. Als ik hem had zou ik er een mint head bij zoeken.

Mooie band, goed schoonmaken, behouden en de horloge dragen op leer, als jij het mooier vind.

Mag ik ook een reactie geven? Welnu als het een gouden band is, dan heeft dat een aanzienlijke waarde. Een gouden band van JLC kan zelfs een paar duizend euro opbrengen. Het ligt er wel aan wat de aansluitbreedte is en hoe lang de band is. Wat betreft de pushpins, wel, dat is niet belangrijk, die zijn in alle maten verkrijgbaar en er zal best pushpins zijn die op de kast passen. Als ik een advies mag geven, dan is de mijne als volgt, tracht een lederen crocoband te vinden met een snelsluiter, dat mag dan best van een onbekend merk zijn en de snelsluiter mag ook naamloos zijn, niemand ziet dat als je het horloge draagt. Zeker als je zelf al aangeeft dat je het graag draagt met lederen band. Laat de gouden band gewoon in de kast liggen totdat je het horloge weer wilt verkopen, dat kan je dan doen met lederen band erop en de gouden band los erbij. Er zijn zeker verzamelaars die interesse hebben. Uit mijn ervaring kan ik zeggen dat LC en/of JLC nog steeds een zeer gevraagd horloge is en er zijn steeds meer liefhebbers de het merk willen aanschaffen, met name de gouden omdat de kasten veel worden omgesmolten. Probeer er ook nog een bijpassende JLC doos bij te kopen, dat maakt het nog veel leuker. dit uurwerk is vermoedelijk uit de jaren 60 en zal altijd de waarde behouden. Zorg er wel voor dat het een keer schoon gemaakt wordt, dan kan het zeker weer minstens 10 jaar mee.

.

Die zat er al bij :slight_smile:

2 likes

Wel, wel, en een keurige opbergdoos erbij, de vorm is niet direct alledaags voor het merk, ze zijn meestal rechthoekig, maar het is zeker de moeite waard om dit geheel goed te bewaren, de totale waarde zal zeker niet minder worden eerder meer. Ik zou zeggen een zeer goede aankoop en een surplus voor de verzameling. Veel plezier ermee.

Erg mooi! Mag ik als nieuweling in de horloge-wereld vragen:

1. Waar heb je dit gevonden? Heb je vaste mensen/markten/websites waar je op zoek gaat?
  2. Wat betaal je nou ongeveer voor zoiets? (Ik wil niet indiscreet zijn, je mag ook een indicatie geven.)
  3. Draag je zo’n horloge dan vaak? Of koop je het meer als verzamelobject, voor in je collectie?

Vast bedankt voor je antwoorden :slight_smile:

Een ronde doos voor een vierkant horloge, terwijl je normaal een rond horloge in een vierkante doos krijgt, ik vind het wel briljant.

1. Ik kijk overal. Ebay, andere veilingsites, veilingen hier in het dorp en verder weg, vlooienmarkten noem maar op.
    Maar op Ebay biedt ik meestal te laag (10 minuten geleden weer naast iets interessants gegrepen. Er zijn altijd gekken, die meer bieden dan ik. Of ik ben te gierig, dat kan ook) Op gewone veilingen heb je het voordeel, dat je, als je iets echt wilt, nog iets hoger kunt gaan dan je eigenlijk van plan was, op Ebay ed. kan dat alleen als je niet snipet.
    De oogst van dit jaar is minder dan 10 horloges.
  2. Voor jou een vraag, voor mij een weet :wink:
  3. Mijn verzameling is redelijk groot, maar de meeste liggen in de dozen en ik draag er maar een stuk of tien met enige regelmaat.
1 like

Prachtige set, niet opbreken!

Onzin. Gewoon die ‘extra’ in je bod verwerken, dan kan het enkel meevallen :wink:

Tip; band ultrasinisch laten reinigen bij juwelier of uurwerkmaker, apart bewaren en het horloge gebruiken met een goede croko band. Dan slijt de originele band in ieder geval niet. Natuurlijk altijd erbij houden!