NA Ketelaars 3D Terra met handschildering

Fabelhaft! Wat een kunstwerk.
Petje af voor jouw skills, man.

Draag hem in gezondheid,

1 like

Heel mooi Stefan! Echt een avontuur om naar te kijken.

1 like

Gefeliciteerd klinkt vreemd. Ik zou eerder zeggen prachtig gemaakt, chapeau. Draag 'm in goede gezondheid. Ik meen ook op te merken dat je afwerking verschrikkelijk strak is tegenwoordig, ik had dat niet gevolgd, maar daar zijn lichtjaren verstreken ten opzichte van het prille begin. Mooi om die evolutie te zien. Prachtig horloge, mooi thema, goed beschilderd.

Mag ik vragen waarom je Arabische cijfers koos?

Laat je niet verwarren door mensen die Ottomaans roepen, ome Ketelaars weet donders goed wat ie op z’n wijzerplaat schildert. Dit wordt inderdaad als “Eastern Arabic” aangeduid:

Terwijl dit de Ottomaanse numerals zijn:

Toch een erg ander systeem van weergave. Ik kon bij Ottomaans niet wennen aan de nul op vijf. :slight_smile: Overigens is dat het oorspronkelijke perso-Arabische systeem, het is niet zo dat oost-arabisch helemaal nooit gebruikt werd in het Ottomaanse rijk. :slight_smile: Voor de volledigheid.

10 likes

+1 :wink:

1 like

Ik wil steeds meer van de vaste productie af gaan wijken. Vandaar dat het me heel leuk lijkt om 1 keer per jaar een wijzerplaat te schilderen voor een klant. Als je kijkt naar welke markt geschikt is voor dit soort horloges kom je toch al snel uit in de Arabische markt. Juist deze landen hebben een rijke geschiedenis kwa handel over water. vandaar dat ik dit horloge in deze stijl heb gemaakt, zowel met schildering als met de wijzerplaat ring.

Ik denk na over elke stap die ik maak. :stuck_out_tongue_winking_eye: :ok_hand:

12 likes

Enorm gaaf en echt een “piece Unique “.
Een erg uitgesproken horloge en dat maakt hem zo bijzonder.
Goed bezig!!

1 like

Cool. Ik ben groot fan van de Levantijns Arabische cultuur (minder van het Arabisch schiereiland), ik vind het bijzonder leuk om het te zien. Waarbij, “de markt” moet toch niet de doorslag hebben gegeven voor je eigen piece unique? :slight_smile:

1 like

Een gulle middenweg zodat het mes aan twee kanten snijdt

1 like

Ongelofelijk wat is dit mooi zeg!!!
Reeds eerder gezegd, diepe buiging voor het vakmanschap!

1 like

Korting (!?), die jongen heeft twee jaar op de wachtlijst gestaan… :rofl:

2 likes

Draag je hem vaak of sporadisch? Het is toch een stukje kunst… Heel bijzonder om je eigen creatie te dragen, zeker wanneer het op dit niveau ligt. Heel mooi, al verwacht ik dat hij in het echt helemaal indrukwekkend is. Enjoy!

1 like

Per direct verbieden om fotos te delen want anders moet ik doekjes gaan aanschaffen om constant het kwijl van mijn scherm af te vegen.

En nu netjes gezegd… :wink:
Wow wat is dat mooi zeg…

2 likes

Prachtig! Wat een kunstwerk

1 like

Kop op, zó slecht is het nou ook weer niet :slightly_smiling_face:
Alle begin is moeilijk
Blijf in jezelf geloven

Grapje hoor, prachtig gemaakt :ok_hand:

2 likes

Man man wat een lust voor het oog.
Alleen al het kijken naar alle details doet je de tijd vergeten.

Ongelofelijke vakman ben je :ok_hand:

1 like

Fate weet je dit zeker… ik ben Turks met redelijk wat kennis van den Ottomaanse historie. Nou ben ik geen professor letterkunde, maar ik zou zweren dat ik overal in Turkije gewoon “Eastern Arabic” numerals zie in musea / gebouwen etc. etc. Sterker nog die tekens op jouw horloge heb ik nog nooit van mijn leven gezien?

2 likes

Zoals ik het begrijp is het Perzisch-Arabische systeem in onbruik geraakt. :slight_smile: Er is sinds 1450 veel gebeurd in de regio. In Turkije zie ik alleen maar Arabisch schrift en Westers-Arabische cijfers, ik kan me niet herinneren in Istanbul ooit het Oost-Arabische cijferschrift gezien te hebben, laat staan het Perzisch-Arabische schrift wat ooit in zwang was.

Blijkt dus eigenlijk Perzisch te zijn, wat ruim voor het Arabisch bestond. De evolutie ging blijkbaar van Perzisch met modificaties naar Oost-Arabisch met modificaties naar gewoon ouderwetse westers-Arabische cijfers. Wat de Byzantijnen deden weet ik niet. Ik vermoed dat ze gewoon met Romeinse cijfers begonnen. Want ja, Constantinopel.

2 likes

Ouwe Zee Reus :stuck_out_tongue_winking_eye::sunglasses:

1 like

Dat doe je goed Stefan, zoals met alles wat je maakt is ook deze weer goed uit de verf gekomen :slight_smile:

Veel draagplezier

1 like

Prachtig! Echt geweldig uniek👌

1 like