Ergens eind 2015 kwam ik via Worn&Wound het nog te introduceren Kickstarter project van Klokers tegen. Het was “liefde op het eerste gezicht” en ik moest en zou deze Klokers in mijn bezit hebben. Vooral de eigenwijze wijzers / dial spraken me enorm aan.
Ongeveer een maand later werd het project op Kickstarter geïntroduceerd en binnen een paar uur was het funding doel bereikt (succes!). Doordat ik er vroeg bij was had ik nog net de early-bird deal met 2 straps en werd mijn Klokers Klok 01 genummerd (gelimiteerde editie). Voor wat het waard is natuurlijk.
Er was keuze uit 3 verschillende Klok 01-ers; 1 met blauwe cijfers en dikke centrale punt (zo noem ik het maar even voor het gemak), 1 met zwart/rode cijfers en gele dikke centrale punt en degene welke ik gekozen heb, zwart centrale punt met zwarte cijfers en rood/zwarte verdeling. Naast de 3 verschillende dials bestond er ook keuze uit verschillende straps waarvan ik de leren zwarte en bruine koos.
En toen wachten maar, in april 2016 werd mijn Klokers Klok 01D2 geleverd in een best fraaie reisetui. Leim blij! Maar niet heel lang…
Het viel me op dat de uren ring en minuten ring niet met elkaar correspondeerde. Als de uren ring 11.45 aangaf, vertelde de minuten ring me dat het -bijvoorbeeld- echt pas .35 was. Super irritant. Mailtje naar Klokers gestuurd en al vrij snel regelende Klokers een koerier die mijn Klokers ophaalde en naar Klokers bracht voor reparatie. Een goede 1,5 maand later kreeg ik mijn Klokers terug. Ze hadden het druk.
Vanaf terugkomst heeft de Klok toen niet meer lekker gelopen, weer gemaild, verhaal uitgelegd maar door drukte, weinig zin en vakantie bij mij de Klokers pas laat weer terug gestuurd en nu sinds een paar weken weer retour. En naar tevredenheid! Voor het ongemak heb ik wel nog een extra strap gekregen.
Draagbaarheid is redelijk, door de metalen klik-plaat op de strap “rond” de strap minder mooi om je pols. Diameter van de Klok 01 is 44mm, uurwerk is een Ronda Quartz
Mooi dat het probleem ten slotte getackeld is. Maar zulke ervaringen maken me nou net niet erg enthousiast voor Kickstart.
Veel draagplezier met je Klokers number one!
Opstartproblemen, latere levering ed moet je inderdaad voor lief nemen bij een kickstarter. Maar, het is ook mooi een bedrijf op deze manier te kunnen helpen om een goede start te maken.
Ik heb de Klok 01D2 #097. Ik vroeg me af of die code vooraf nog iets betekent, maar heb geen idee. Het horloge loopt eigenlijk al vanaf het begin goed. Het is ook wel erg mooi gemaakt en valt ook op bij de medemens. Veel mensen vragen ernaar en vinden het een mooi horloge. Ik ben het roerend met ze eens! Helaas wat opstartproblemen, maar fijn dat ze je toch goed geholpen hebben. Ik had zelf een superearly bird, dus redelijk goedkoop een uniek horloge kunnen aanschaffen. De bandjes zijn trouwens ook van goede kwaliteit.
Nee, niemand wil nog iets doen daar ze failliet zijn. Het horloge is gevallen er zit iets los in de kast, een tikje, en in het glas zit een héél klein barstje. Ik vind het ontzettend jammer voor een klokje van €350,00 en daarbij nog 3 banden.
Je kunt een onafhankelijke horlogemaker proberen maar zoiets als een nieuw glaasje zal wel lastig worden als er geen voorraden van zijn. Het uurwerk zal geen probleem mogen zijn, zit een Ronda quartz uurwerkje in volgens mij. Is een standaard dingetje.
Zou inderdaad zonde zijn als je op deze manier ‘afscheid’ zou moeten nemen, is verder best wel een lollig horloge. Ook wel jammer dat het geld op is en ze niet verder kunnen. Overigens de website draait nog op volle toeren, zonder nieuws over het faillissement. Raar. Zelfs de webshop draait nog, weliswaar is alles ‘unavailable’ maar je kunt nog gewoon zaken selecteren enzo.