NA kringloopvondst: 1950's Livano Venus 188 chrono

Het vervangen van de kroon is geen enkel probleem. Ik heb er alleen geen voorraadje van :wink:
En ik zou het liefst een identieke vlakke kroon erop hebben (het liefst natuurlijk helemaal identiek, maar dat zal vast moeilijk worden)
Vandaar dat ik even een oproep deed aan een horlogemaker binnen het forum, die alles even in een keer kan doen. Is ook maar een klein klusje lijkt me, als je de onderdelen hebt
Maar ik heb nog geen reacties of aanbevelingen gehad, dus ik zal vanavond zelf eens gaan zoeken en graven binnen het forum naar de leden die horlogemaker zijn.

1 like

Mooie vondst zeg!

Hoe kom je aan deze prijs dan? Ik verkoop regelmatig uurwerken los op Ebay en €175 krijg je echt niet voor een simpel Venus werk.

Ik verkocht een jaar terug een niet-werkend (wel compleet) 188 werk op het forum voor 150.

Mooi horloge! Ik ben wellicht geinteresseerd.

Mooi, gave vondst.

Kleine kritische noot nav je Pipo-winkelclaim: ik vind het niet helemaal fair om je ietwat negatief uit te laten over dergelijke kringloopwinkels (dat daar handelaren op af komen, sluwe mensen werken) want dan klinkt het alsof je verwacht dat iemand die weet wat het waard is (die handelaar of medewerker) het item zou moeten laten liggen totdat er iemand langskomt zoals jij, die dat item kent en dan wél voor een appel en een ei mag meenemen. Zo werkt het natuurlijk niet;

Het is of: óf alles is reeel geprijsd en niemand heeft een barnfind, en iedereen betaalt de marktconforme prijs: jij, de handelaar, de medewerker.

Of het is wel een barnfind, en dan is het: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Maar optie lll: wel een barnfind willen, maar ook willen dat iedereen hem laat liggen tot jij langskomt, dat vind ik niet reeel.

Evengoed een heel heel gave vondst! Ingetogen klasse, proficiat!

3 likes

@Trevillian
Ik ben het in grote lijnen gewoon met je eens. Ik was eerder misschien wat te kort door de bocht.
Overigens vond ik dit horloge niet in de ‘gebruikelijke’ kringloop, maar in een antiekwinkeltje.

En @stolec
Ik heb besloten hem in de toekomst toch te eens te gaan opknappen en zelf te gaan dragen.

2 likes

Sportieve reactie, groots! :slight_smile:
En gewoon een heel gaaf horloge!

Wow die ziet er echt mooi uit

Helaas, ik had wellicht interesse gehad. Het is een mooi horloge!

Ik probeer al jaren wat moois te vinden in de kringloopwinkels in de buurt, echter is het mij nog nooit gelukt om iets moois te vinden.

Ook al is het een oud topic. ‘Kringloopvondst’

Ik zie dat je even later zegt dat je het in een antiekwinkel hebt gekocht. Dus het is geen kringloopvondst?! Mijn lieve hemel wat is er nog echt in dit godvergeten kadaver dat samenleving heet?
:joy:

1 like

Het was niet als kritiek bedoeld maar wel een groot verschil tussen een kringloop en antiekwinkel.

Laatstgenoemde vragen soms meer voor een horloge dan een AD.

Ik heb een keer serieus woorden gehad met een Pipo die vol trots vertelde dat hij met behoud van uitkering bij de binnenkomende goederen stond. En dan “lekker alles eruit pikte”. Verder deed hij niets met “die gore pauper bende”.
En vol trots meldde dat hij al een keer een klok van €1200,- had meegenomen. Toen ik hem uitmaakte voor dief was ik natuurlijk de eikel.
Schandalig vind ik die mensen.

4 likes

Of je gebruikt de opbrengst voor het doel waarvoor de brenger het heeft gebracht. Namelijk om goede dingen te doen voor minder bedeelden. Niemand moet er mee weglopen…

1 like

De sjiekste optie :slight_smile: maar dan nog weet je nooit wat mensen doen. Ik kan het horloge daar kopen voor €2.50 en misschien wel 200 euro per maand aan het goede doel schenken. Je weet het gewoon niet, met mensen :slight_smile:

1 like

Nou nou nou, wat een boosheid en frustratie zeg. En dat na een jaar :slight_smile:

Heb ik jou @brodie trouwens niet eens een Citizen clasp gezonden voor niets omdat ik het leuk vond je te helpen? :smirk:

Hij wacht trouwens nog steeds op zn beurtje, komt nog wel een keer…

2 likes

Was niet bedoeld als uitten van frustratie. Ik wil soms grappig zijn maar dan leg ik niet uit dat het een grap was. My bad.

Ik vond het een opmerkelijk topic.

En dat van die clasp. Dat zal ik niet vergeten. Heel tof van je.

1 like

Mooi bandje erop doen. Wel echt een mooi klokje hoor


Ik loop zelf ook inmiddels al twee jaar rond met hetzelfde horloge. Leuk om te zien dat jullie zo enthousiast zijn! heeft er iemand al wat meer informatie rond het horloge weten te vinden?

3 likes