NA: Longines Ultra-Chron ref. 7827 1968

Klopt, glas er uit. En dan de kroon er uit trekken, die zit vast met een kliksysteempje. Daarna het uurwerk een kwartslag draaien en hij is los.

Was althans zo bij mijn oude Omega Constellation.

1 like

ik ken dat systeem helemaal niet. Mijn eerste reactie zou zijn: de winst die je pakt door de waterdichtheid aan de achterkant te vergroten verlies je weer door het systeem met het glas aan de voorkant,… ? Is dat schroeven, wippen, … ?

Hoge kwaliteit vertaalt zich in duurzaamheid! Wat een fantastische klok! Klasse zonder weerga. Ik ben dol op dressers en heb gisteren nog staan “kwijlen” voor de etalages van Steltman en Schaap & Citroen in Den Haag. En ja! Ook daar staan genieten van o.a. Longines!

1 like

Het glaasje is erop geperst, en dat ik ook zo bij de horloges met geschroefde caseback… maw dat levert geen nadeel op tov de rest voor dit systeem. Hier kan je meer lezen over de monocoque/unibody horloges: http://forums.watchuseek.com/f2/list-monocoque-unibody-watches-427320.html

1 like


Ik kan de kwaliteit bevestigen. Hierbij een foto van mijn exemplaar, in 18K geel goud uitgevoerd.

3 likes

4 likes

Een erg mooie klok.
Zou er zeker geen nee tegen zeggen!

1 like

Wellicht hebben anderen het ook opgemerkt: Longines verzorgt de tijdwaarneming op Roland Garros (met “onze” geweldige Kiki!). By the way: is dat weleens eerder op HF een onderwerp geweest: horlogemerken en sportevenementen?

1 like

Zo dan, die is inderdaad wel heel erg mooi en stijlvol. Mooie aanwinst zeg. Beetje jaloers. :wink:

Geniet ervan. Heb het idee dat 'ie geen draagtijd tekort gaat komen.

1 like

Genieten…

5 likes

Net een mailtje terug ontvangen van Longines, ik zat blijkbaar verkeerd qua referentienummer, het gaat namelijk om een ref.7827 en niet de ref.8309 :slight_smile:
Verder ben ik niet heel veel nieuws te weten gekomen… maar toch leuk deze service. Ze zijn deze info op gaan zoeken in de ‘handgeschreven registers’ :slight_smile:

Originally, the serial number 15’140’627 identifies a wristwatch in steel bearing the reference 7827, part of the Ultra-Chron collection. It is fitted with a Longines mechanical self-winding movement, caliber 431. It was produced in 1968.”

1 like