Mooie NA, dank! Ik zal mijn ervaringen ook delen, want zoals je weet kon ik niet wachten en heb ik er inmiddels eentje onderweg.
Voor de liefhebbers van kleur; ik heb van Stijn begrepen dat er veel vraag naar de tropics is en dat er andere kleuren onderweg zijn. In elk geval komt er een olijfgroene. Hij gaat ze straks verkopen onder een nieuw zustermerk van Méraud. @anon6060116EV: ik had deze week contact met hem via pb. Mijn ervaring is dus gelukkig anders.
Eerste indrukken:
prima lengte (voor de kortere maat gekozen, dikke bonuspunten voor Méraud dat dat überhaupt mogelijk is)
soepel en zacht
mooie glans zonder te glimmen
fraaie gesp
geen vanillegeur (hoeft voor mij ook niet)
Ik denk dat dit de beste is die ik tot nu toe heb gehad van de moderne tropics. Mijn vergelijkingsmateriaal:
Cheapest nato straps eerste versie (weggegooid geld), Watchbandit (veel te stug, te duur voor wat het is) en Baltic (op zich best goed, maar minder dan de Méraud).
Minpuntje zijn de verzendingskosten. €20 op een bandje van €45 vind ik niet in proportie. Dat brengt hem dus ook een stuk dichter bij de prijzen van het gereanimeerde Tropic. Het zou dan ook leuk zijn om eens een vergelijking tussen die twee te zien.
Geen idee waar het op is gebaseerd. Er staat bij dat het een flat rate is. Geldt wellicht voor alle bestellingen, ongeacht de omvang. Bij een horloge geen probleem, maar een tropic wordt er opeens de helft duurder van.