Na mijn bezoek aan S+C in Amsterdam... Wat nu?

Bij een aankoop op Gran Canaria moet je alleen nog even bij terugkomst in de EU invoerrechten + BTW afdragen. Wordt die Daytona toch een stuk duurder dan gedacht…

Gran Canaria is gewoon Spaans, dus EU toch?

Alles op laten sturen, horloge om de pols. Heeft een vriend van mij ook gedaan. Geen centje pijn.

"Uitzonderingsgebieden binnen de EU-landen

Voor bepaalde gebieden die deel zijn van EU-landen, de uitzonderingsgebieden, gelden andere regels. Deze gebieden zijn:

Åland (Finland)
de Canarische Eilanden (Spanje)
de Kanaaleilanden (Verenigd Koninkrijk)
de Franse overzeese departementen Guadeloupe, Frans Guinea, Martinique, Mayotte en Réunion
Berg Athos (Griekenland)
Voor deze gebieden gelden afwijkende regels voor accijns en omzetbelasting (btw). Komt u uit een uitzonderingsgebied een EU-land binnen? Dan geldt de vrijstelling van belastingen voor de goederen die u meeneemt alsof u uit een niet-EU-land komt.

Wilt u gedetailleerde informatie over de EU-landen als het gaat over het douanegebied, accijnsgebied, btw-gebied en uitzonderingsgebieden? Lees meer hierover bij Overzicht EU-landen."

Bron: Belastingdienst.nl

Ja, klopt. Illegaal is er veel mogelijk! :+1::wink:

Dan mis ik nog Ceuta waar ik binnenkort langs ga, helemaal geen btw !

p.s. als je bij de belastingdienst werkt hou dit dan nog even onder de pet a.u.b. :grinning:

1 like

Inderdaad, Ceuta staat er niet bij!
Ga je alleen naar Ceuta of combineer je het met een vakantie/bezoek aan Marokko…?

Haha nee hoor, ik werk niet bij de Belastingdienst :joy:

dagtochtje vanuit Spanje, is aldaar zeer populair. Geloof dat ik eens bij Esmeralda ga kijken…
http://www.joyerialaesmeralda.es/

Ah, vanaf Algeciras :wink:
Beetje schimmig plaatsje, kan ik me vaag herinneren.
Vanaf daar de veerboot naar Tanger genomen een paar jaar geleden, tijdens een rondreis Andalusië & Marokko.

Enjoy la joyeria ! :grin:

38mm op uhrforum. Zou niet direct mijn keus zijn maar dat is natuurlijk persoonlijk.

https://uhrforum.de/neue-zenith-el-primero-36000-vph-aus-2017-mit-ref-03-2046-400-21-c706-sehr-selten-t314184

Sow wat een reacties weer. Mijn dank iedereen

@cliogek: 38 mm Speedy is A beetje duur met list van €7600 en niet meer speedy genoeg voor mij. Moet echt handopwinder zijn. Speedmaster word m definitief niet

Diegene die naast je zat had dus aardig wat geld dus :-p?

Wat de betreft de VC Overseas. Het horloge wat ik om had was met zichtbodem. Bedoel als die te krijgen zou zijn voor t geld van de Zenith… Dan zou dat heel lastig worden tussen die twee.

Wat betreft de andere suggesties: Zichtbodem is eigenlijk iets wat ik wel wil en is de Autavia ook niet 42 mm? de andere TH suggesties vind ik qua wijzerplaat mooi maar qua uurwerk stuk minder bijzonder dan bijv de Zenith.

Ik denk dat ik echt eens de 38mm variant moet gaan passen

En de First Omega in Space dan (zoals hierboven al 10 keer genoemd :wink: ) Gewoon een handopwinder en genoeg pedigree. Alleen geen glazen achterkant

De nieuwe Speedmaster 38 mm is aan de prijs gezien het wat oudere uurwerk en voldoet zeker niet aan jouw eisen.
Wel een kleine aanvulling. Naar mijn weten is de adviesprijs 4500.

Zie net deze advertentie bij de oosterburen: https://uhrforum.de/zenith-el-primero-36000-vph-aus-2017-mit-ref-03-2046-400-21-c706-t314184