NA mijn eerste handopwinder

Ik loop al enige tijd rond in de hobby en heb al veel bijgeleerd, met name dankzij jullie hier op HF. Ik schreef al eens een topic over de keuzes m.b.t een nieuwe aankoop en wat een nieuw horloge dient toe te voegen aan de collectie.

@Fate_Amenable_To_Change a.k.a Chris zal dan wel weer stellen dat de tien -of twintigtal horloges van ons geen collectie is :wink:. Ik dacht overigens dat ik het los had gelaten, dat een NA iets moet toevoegen wat ik nog niet bezit (niet in letterlijke zin) in context van; een crosshair dial, een handopwinder, een paarse wijzerplaat, etc.

Maar schijnbaar dus niet los gelaten want een handopwinder moest er toch echt komen. Dus bij deze de conclusie dat ik nog niet genoeg heb geluisterd naar jullie advies, want ik heb toch een snack gekocht. Een Chinese snack zelfs.

Waarom? De foto’s van @EricPP maakten me enthousiast. Vrolijke kleur. Grijze suède bandje staat hem goed. En ik wil toch ervaren of een handopwinder wat voor mij is.

Niet mijn eerste snack en mijn zoon vroeg al, wanneer ga je dit dragen dan? Ik denk met name in het voorjaar en in de zomer en met name in mijn vrije tijd. De 36mm kast staat en bevalt me goed. Dus bij deze presenteer ik mijn nieuwste snack.

Het merk is Merkur en de kwaliteit is voor de prijs meer dan prima. Twee banden erbij, waarbij de mesh me tegenvalt qua looks op dit type horloge. Vintage stijl handopwinder met zelfs een open backcase. Dus hij is wel semi nieuw @fredpanarai1

De Merkur geeft in elk geval kleur aan mijn bescheiden verzameling.
Specs:

Merk: 凡致

Uurwerk: Een handmatig mechanisch uurwerk, onafhankelijk ontwikkeld door Merkur

Kastdiameter: 36 mm

Van oor tot oor: 43,5 mm

Bandbreedte: 19 mm

Dikte behuizing: 10,5 mm

Bandmateriaal: Echt lederen band

Waterdicht: 50 meter, 5atm

48 likes

Gefeliciteerd. Chris mag pas meepraten over collecties als de zijne de 100 passeert.

:sweat_smile:

1 like

Fijne snack in een hip kleurtje. Veel draagpezier :grin:

1 like

Mooie kleur :+1:t2:

1 like

Mooi! Lekker kleurtje en fijne diameter. Nice :raised_hands: gefeliciteerd!

1 like

Ik draag de mijne te weinig vanwege teveel concurrentie van duurdere dressers maar dat is eigenlijk onterecht want op de juiste band draagt dit horloge gewoon heerlijk en het uurwerk loopt betrouwbaar en voorspelbaar ca. +5 s/dag.
Ziet er ook prima uit naar mijn mening.

Ik wens je er heel veel plezier mee!

3 likes

Staat je goed Arjen, op de suede band helemaal! Geniet ervan, benieuwd of ie zich staande weet te houden :wink:

1 like

Ben benieuwd. Merk zelf dat het me weinig boeit. Handwinden 1x per dag is een prima ritueeltje

1 like

Heel mooi gefeliciteerd!

Het uurwerk verdient dat ook wel.
:ok_hand:

1 like

Ha Arjen, had je al gefeliciteerd met deze handwinder. Ben het met je eens dat die meshband er niet op staat. Nu zat ik deze te zoeken bij Ali, maar staat niet bij dat je er 2 bandjes bij krijgt. Wil deze dus bestellen, maar bij wie heb jij deze gekocht met 2 banden. En niet te geloven he, Assie vind mesh bandjes helemaal niets. En wat zegt ze, die met meshband vind ik mooier. Schiet mij maar lek :wink:
Heb je voor mij de link waar jij hem hebt gekocht Arjen?

3 likes

Leuk ding, veel plezier ervan!

Het uurwerk is overigens niet door Merkur ontwikkeld. Het is het Chinese standaard uurwerk, ook wel de Tongji genoemd, dat door veel fabrieken in allerhande kwaliteit wordt geproduceerd. Van absolute brol tot best goede en netjes afgewerkte uurwerken zoals deze van Merkur. Maar het basisontwerp is dus steeds hetzelfde. Hier wat leesvoer:

Hier een goedkope, een euro of 9 op Ali (nieuw!)

En hetzelfde uurwerk door Merkur:

3 likes

Mijn beste,

Een plezante aanwinst!!
Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi! Tof kleurtje!

1 like

Dank je Dennis.

1 like

@Jupiter en @Sixcoder en @whisky bedankt. De frisse kleur valt inderdaad goed op. De grijze suède band haalt de kleur nog meer op

1 like

Mijn weeskindje :wink:

3 likes

Jij ook bedankt voor de snelle deal Eric. Of de Merkur stand houdt, moet inderdaad nog blijken. De meeste snacks verdwijnen redelijk snel in de kast :thinking:

1 like

Gefeliciteerd met je snack Arjen!

Een doppie op de wijzers ook nog; Chinese chique. :+1:t2:

1 like

:point_up_2:als het me bevalt Ruud dan moet een ‘echte’ handopwinder er nog een keer komen. Of van Staudt of IWC

1 like

Dank je Ricardo. Ziet er inderdaad best tof uit. En lekker dun

1 like