Leuk verhaal en het resultaat mag er zeker zijn.
Het ziet er goed uit.
Stoere actie en stoere mod! Goed gedaan!
Zo’n eerste keer lijkt me toch een soort van waaghalzerij.
Oh, en wat mij betreft staat de khakiband hem het beste. Mooi in lijn met de messingkleur
Op naar de Casio Illuminator!
Top.
Check ook een donker bruine oude leren band erbij…dat moet mooi staan.
Top thread! Bedankt voor het delen. Zit zelf ook al een hele tijd met de behoefte om een Amphibia uit elkaar te halen om er iets leuks mee te doen. Jouw verhaal boezemt in ieder geval wel het nodige vertrouwen in
Gave mod! Goed gelukt.
Welke tools van Ali waren meuk als ik vragen mag?
Ben ik ook benieuwd naar. Wat heb je nodig gehad voor dit projectie. Dat weet ik wat ik bij Ali kan aanschaffen. Het kriebelt hier ook om met een project je te beginnen.
Wow! Ben even een middag de deur uit en wat een reacties zeg. Super tof! Bedankt allemaal voor jullie enthousiasme! Hier wordt ik vrolijk van.
Ik heb dit setje gebruikt:
144 stks Horloge Reparatie Tool Kit Klok Horloge Gereedschap Set Remover Schroevendraaier Set Horlogemaker Tool horloge gereedschap
https://s.click.aliexpress.com/e/CUmYuGY
Echt waar, het is allemaal troep. De kastopener en de bezelwipper gingen nog. Pincet ook wel maar eigenlijk te groot voor de kleinste schroefjes.
@CrimsonCisa: gewoon doen, het valt best mee. Op YouTube staan duidelijke filmpjes van deze uurwerken waar ze stap voor stap uit elkaar gehaald worden. Je hoeft ook niet het complete uurwerk uit elkaar te halen. Eventueel wil ik je ook wel helpen als het niet lukt maar misschien er nog andere leden met meer ervaring. Ik ben absoluut geen ervaringsdeskundige.
Over de band valt weinig te discussiëren geloof ik. Misschien dat een oude donkerbruine leren band hem ook wel goed staat @FransT
Ik gebruik veel van die troep ook wel en deze pincetten zijn zeer aan te raden:
https://s.click.aliexpress.com/e/HdD0CZi
Maar op advies van @vouwfietser: investeer in goede schroevendraaiers. Althans, heb ik geen spijt van gekregen.
Voor de eerste poging is dit prima. Ik wil geen 200 euro gereedschap investeren voor een eenmalige vostok mod.
In die set ontbreekt het materiaal voor het verwijderen van de wijzers?
Klopt ja, daar had ik vanuit Duitsland een apparaatje voor gekocht van 14,-
Ik wou het inderdaad ook goedkoop houden omdat ik het eens wou proberen maar na een paar bandenwissels beginnen de bekjes van het bandentooltje al af te brokkelen omdat het van heel zacht staal is. De rest is ook al gebroken of krom. Zo verziek je alleen maar meer als je niet uitkijkt. Maar voor een eerste “kennismaking” met het modden is het wel ok.
@Dao die had ik ook gezien maar ik twijfelde omdat dat andere setje zo slecht is. Denk dat ik die ook ga bestellen dan en een setje goede schroevendraaiers.
Dan kom je al een heel eind.
Nee deze pincetten zijn echt fijn. Ik gebruik die puntige gebogen. Echt super om de kleine schroefjes mee te pakken, er goed in te plaatsen, enz.
Oja en door je reactie besef ik me, naast de schroevendraaiertjes is ook mijn bandentooltje van Bergeon. Die ik volgens mij 8 euro ofzo, die set schroevendraaiers had ik rond de 40 uit Engeland via eBay. Niet goedkoop, maar wellicht een idee als je het vaker gaat doen. Overigens gebruik ik daarvan tot nu toe alleen maar de ‘grootste’, evt kan je ook alleen die kopen wellicht.
Ga voor het volgende project wel eerst kijken voor andere schroevendraaiers. Had er nu maar ééntje nodig, paste net op alle schroefjes dus misschien kan ik er 1 of 2 bestellen. Die pincetten ga ik ook bestellen👍🏼
Ik heb net nog even de bezel opnieuw geschuurd en die is nu helemaal naar m’n zin. Heb ook gelijk de bovenkant van de kast gedaan met een sponsje. De zijkanten heb ik glimmend gelaten. Lastig te zien op een foto met kunstlicht maar ik ben tevreden
Ah nice, is wel goed te zien hoor Leuk om de zijkant glimmend te laten
Ziet er gewoon tof uit
Mooi, mooi, mooi. Helemaal af.
Ben je er zelf ook helemaal happy mee?
Dankjewel! Ja zeker, straks nog even bij daglicht kijken hoe de kast geworden is maar ik vind hem nu echt helemaal zoals ie zijn moet. Dat brushen geeft net even die finishing touch.
Klopt, je hebt het ook mooi gedaan met de zijkant gepolijst gelaten.
Schuursponsje, zoutzuur, het betere mod gereedschap…
Haha mooi hè?
Ja. Erg mooi geworden en leuk verhaal.