Normaal gesproken maak ik geen NA topic aan voor bandjes maar voor deze 2 maak ik graag een uitzondering.
Gisteren een Molequin Saffiano bandje binnen gekregen en zojuist een Kaufmann Cordura Aviator bandje ontvangen.
De Molequin is gemaakt van Saffiano leder dat ooit exclusief door Prada gefabriceerd en gebruikt werd. Door het fabricatie proces krijgt het zijn unieke structuur (crosshatch oftewel kruisarcering) en is het vrijwel krasbestendig. Het draagt van meet af aan lekker soepel en zal volgens de fabrikant zijn vorm en kleur behouden.
De Kaufmann had ik nog nooit van gehoord maar nu ik hem binnen heb is mijn eerste indruk goed. De onderkant van de band is van rubber en de bovenkant is van Cordura. Door de speciale structuur van Cordura is het bestand tegen slijtage en ook snij/scheurbestendig. Deze informatie komt niet uit mijn grote kennis van zaken, (die heb ik namelijk niet ) maar is info die ik online heb kunnen vinden.
Om af te sluiten enkele foto’s.
Heb op de site gekeken en hoewel ik nergens heb kunnen lezen dat ze OEM bandjes vervaardigen, zou het mij zeker niet verbazen als dat inderdaad het geval is. Het is een bedrijf met een interessante en rijke geschiedenis.
PS ik vind de Molequin banden heel mooi maar die 16mm sluiting ben ik niet blij mee omdat ik er een bij het merk horende sluiting op wil zetten. Daarom bestel ik meestal custom banden bij Jacobstraps in Spanje, wel even wachten voor ze klaar zijn maar topkwaliteit!