NA: Moranbong

WOW , bijzonder !

1 like

Dit is een 36 mm model!

1 like

Hij is schijnbaar groot fan van Omega en draagt de Deville!

De Omega voorliefde is niet zo gek ook. Zijn overgrootvader en vader waren al fan van Omega. Sterker nog… Omega heeft deze zeer serieuze Omega geproduceerd met de handtekening van Kim Il-Sung. Er zijn een aantal in omloop (maar ook veel Chinese fakes!). Tot zover bekend: 2 verschillende modellen, 2 exemplaren per model in omloop, allen niet meer in DPRK!

6 likes

Inderaad, hier te koop op de 2de etage
Als er iemand de voorraad even zou kunnen checken
er staat precies toch geen eindeloze rij scalpers

Inderdaad vooral bedoeld voor toeristen, en inderdaad in PRC gemaakt met een goedkoop Japans Miyota kwarts uurwerkje erin. Ik vind het eigenlijk wel nog een geslaagd ontwerp. Op Aliexpress zijn ze nog te vinden voor 150USD ongeveer.

1 like

Ai… En dat terwijl je ze in China voor ‘maar’ 40euro kan krijgen :wink:

javascript uitzetten wil nog wel eens helpen. In dit geval mis je dan wel de plaatjes in het artikel.

1 like

@Tweakerz99 Mooi verhaal dit en wat een bijzonder horloge! Kwam deze thread op het spoor via je input in ‘het mooiste horloge van HF 2022’ topic.

@RobertoNutini Ik heb ooit het Kaesong Industrial Park bezocht, waar toen inderdaad ook Zuid-Koreaanse horloges werden geproduceerd - zou goed Romanson geweest kunnen zijn.

Ik heb het artikel in de NYT met interesse gelezen, en zou graag in de app groep worden toegevoegd. Jammer dat het tegenwoordig schijnbaar alleen quartz horloges betreft, maar een model met hangeul dagaanduiding is toch wel heel gaaf zeg! Een stuk specialer dan ‘Wed’ of ‘Sat’!

1 like

Hi, ik zou graag ook deelnemen aan de whatsapp groep als dit kan! Ben gefascineerd door Noord-Korea en het lijkt me schitterend om ooit een Moranbong te bemachtigen.

@RobertoNutini Hi Roberto, is het mogelijk om deel te nemen aan de whatsapp groep?

1 like

Idem - dit geldt ook nog steeds voor mij indien mogelijk.

Ik gok het niet. Ben zelf ook nooit toegevoegd…

@Jeroen2111 @Kind_of_Blue @Tweakerz99 - Excuus, jullie hebben helemaal gelijk, ik heb niks meer laten horen, sorry! Binnen de groep heb ik nagevraagd of ze er voor open staan, maar helaas zitten er enkele diplomaten en ondernemers in de groep die zo nu en dan werken in DPRK. Om die mensen een beetje in de anonimiteit te houden hebben we besloten geen mensen meer toe te laten.

Ik ben wel bereid een Telegram groep op te richten, waar we informatie e.d kunnen delen, maar dat is wel wat gevoeliger voor spam etc en kwetsbaarder voor een lager niveau van inhoud. Maar het is íets om de liefhebbers bij elkaar te houden en krijgen. Ik zal jullie op de hoogte houden!

@RobertoNutini Ah oke, duidelijk toch! Telegram zou ook goed zijn :+1:t3: