NA; nieuwe Blauwe Beater, SBDJ011

We gaan het zien.
Ik heb veel vertrouwen in Seiko
Een Kinetic doet het ook al jaren prima met minimaal dragen.
En m’n Casio G shock op Solar (sporthorloge) gaat ook top met weinig zonlicht

Verwacht ook wel dat het snor zit,kan ook een broodje aap verhaal zijn geweest.

1 like

Ik vind hem ook mooi , goeie keus .

1 like

En hier wat eerste live foto’s van deze Solar
Indrukken:
Lekker licht door het titanium
Prima pasvorm, ligt plat op de pols
Bezel heeft een tikje speling maar draait goed. Mooi afgewerkt.
Tikkende secondewijzer is even wennen.
Blauwe kleur is licht of donker afhankelijk de lichtval. Daglicht foto’s volgen nog

7 likes

Erg geslaagd!

1 like

Hij heeft wel een X op de plaat hè …? :grin:
Gelukkig bestaat er geen vorig model zonder …

Haha scherp!

Mooie klok met een prachtige blauwe plaat

1 like

Mooie kleur en vorm, mooie wijzers dus inderdaad meer dan geslaagd. Vraagjes; bandaanzet lijkt 20mm klopt dat? En is het Diashield titanium?

1 like

Yep, is Diashield titanium.
Band is 20mm.

1 like

Thnx, dank! Erg mooi! Veel plezier ermee en geniet ervan👍🏼

1 like

Solar/Eco Drive? Geweldige techniek, dat is nou ècht automatisch, vooral met als extra ‘atoomklok’ synchronisatie!

X-Men:sunglasses:

Ooit op WUS zien langskomen, maar hier voor het eerst. Was dit model helemaal vergeten. Nogal forse lug to lug afstand. Er is niet zo veel keus in quartz duikers bij Seiko en wat meer keus met solar is wel slim van ze.

Ja, da’s even schrikken. En het gaat nooit meer weg!! :stuck_out_tongue:

Ligt een beetje aan je draaggedrag en de breedtegraad, en die twee hangen nogal samen. (weinig korte mouwen in het koude donkere Noorden). Op WUS lees je wel eens van Canadezen die wat kunstgrepen moeten toepassen om de accu vol te houden. Alleen kunstlicht in woonkamer en kantoor kan te weinig zijn, en zeker onder een mouw. Als je veel buitenkomt in de Nederlandse zomers met korte mouw kan de accu natuurlijk wel een aantal maanden weinig licht overleven. Maar beter voor de levensduur is om hem vol te houden.

Als je een of meer kinetics hebt in een roulatie van meerdere andere horloges moet je de accu toch wel monitoren. Met Solar heb je daar minder last van. Ik heb mijn (solar) G shocks niet in de kist maar bij een raam maar uit de zon.

1 like

Wel Solar, maar deze heeft geen atoom synchro

Had ik wel gezien, sowieso al superieur aan “gewoon quartz”! :slight_smile:

1 like