NA, nu ja tweedehands... SPB149J1 - dikke/dunne bandpennen?

Naar deze was ik al een tijdje op zoek en het zou ook meteen mijn eerste Seiko worden!
Wat een zalig horloge, 40 mm, prachtige dial, klein goud accentje en een echte bandensl…
Dit was ook meteen de reden waarom ik deze Seiko wou, ik heb namelijk doorheen de jaren veel bandjes, straps, … gekocht en eigenlijk nooit een horloge gehad om deze aan te passen. Nu ja, eigenlijk wel maar ik deed het niet veel! Ook omdat ik - en dit klinkt misschien snobbish - geen goedkope bandjes of straps aan mijn Speedmaster of Submariner wou plaatsen. Dus de keuze hier was beperkt…
Ik merk nu wel dat deze Seiko joekels van bandpennen heeft. En ik heb veel bandjes met easy-change bandpennen die veel dunner zijn. Kan dit kwaad vraag ik mij nu af? Ik denk ook niet dat de dikke pennen van Seiko in veel van mijn bandjes gaan passen. Voor een nato maakt het uiteraard niet uit, kan ik gewoon de standaard pennen gebruiken. Of kan ik hier ook dunnere gebruiken i.c.m. een nato?

4 likes

En wat foto’s…

6 likes

Deze moet je hebben.

Geen bandpennen met dunnere tips gebruiken want die lubberen je gaten in de lugs uit.

En gefeliciteerd!

3 likes

Zolang je het horloge niet al te avontuurlijk gaat gebruiken zul je geen problemen ondervinden. Ik heb nog nooit gehad dat ik met een nato een pin uit een horloge brak. Ik gebruik eerlijk gezegd alles door elkaar. Soms past een nato niet tussen pin en kast als je een te dikke pin gebruikt.

1 like

Tnx! En dat ziet er idd te vermijden uit ja…

En op de originele rubber. Draagt super comfy!

2 likes

Mooie aanwinst. Geniet ervan

1 like

Mooie aanwinst, van harte!
Veel draagplezier … :ok_hand:

1 like

Als totaal bevooroordeelde mede-eigenaar zeg ik: schitterend horloge. Geniet ervan en post (en kijk) gerust in het SPB14x draadje.

1 like