NA: Omega Speedmaster Professional 3861

Heel mooi

9b408bd1627e953bb2ef81794d8a720d

2 likes

Veel draagplezier :+1:

Gaaf ding, heerlijke alleskunner en er passen zoveel banden op! Ik ben megahappy met mijn Speedy!

Maarreuh…

Wat voegt METAS dan zo welkom toe?:thinking:

Absoluut een mooie en tijdloze klok, een echte stijl icoon. Ik blijf alleen een voorkeur houden voor de vorige generaties, is toch meer authentiek aan de Moonwatch die in space is geweest. Vindt daarbij de sluiting van de nieuwe band een min puntje, pas niet echt bij de band.

Horloge is met uurwerk in de kast getest (COSC is alleen uurwerk):

Maximaal 0/+5 s/d afwijking, uurwerk getest tot 15.000 gauss waarbij het binnen de norm blijft lopen.

1 like

50m waterdichtheid wordt ook getest, shock tests etc. Toch weer een extra certificering.
(Niet dat ik oooit met dit ding zou gaan zwemmen)

1 like

Heel erg mooi!

Erg mooi, ik ben jaloers!

Gefeliciteerd :ok_hand:

Impressive!
Maar volgens mij doet een goed afgeregelde 1861 dat ook precies zo qua afwijking.
Ok… geen idee hoe dat met magneetvelden zit… maar wanneer zit de gemiddelde horlogedrager daarin?

Oh ja en als je na 6 jaar hem laat servicen is die certificering waardeloos.

De cover van een iPad of luidsprekers kunnen al veel impact hebben wat toch dichtbij de gemiddelde horlogedrager, dan heb ik toch liever eentje die er tegen kan.

Ik begrijp dat ze het wel naar dezelfde waarden kunnen servicen.

Nee… al die testen zoals die voor COSC en METAS gekdenvan zoveel dagen bij die en die temperatuur in die en die standen worden niet gedaan bij een normale beurt.

Neemt niet weg dat een horloge perfect kan lopen… maar al die testen worden niet gedaan…

een minimagneetje van een ipadhoes? Volgens mij niet heel realistisch…

Ja wel dezelfde afwijking, maar niet met alle shenanigans die bij COSC en METAS certificeringen komen kijken.

Kortom waarom zou je al die moeite laten doen, behalve het hele marketing/beleving verhaal, als je met zuiver reguleren een horloge al perfect lopend kunt krijgen?

Belachelijk mooie speedmaster en de stepped dials😍

Van harte! Genieten!

is dit de Safierren versie?

Yes, sapphire sandwich!

1 like

Heul naaiz. Mijn persoonlijke grail. Ooit…!