Update/mini review - Een weekje en drie continenten verder kan ik er iets meer over zeggen.
Nauwkeurigheid: top. Niet echt precies gemeten, maar schat licht in de min, minder dan een seconde per dag.
Formaat, gewicht, etc: heel fijn. Hij is wat groter en zwaarder dan de meeste andere horloges die ik heb, maar dat mag van mij persoonlijk ook wel voor een toolwatch.
Hij draagt fijn/comfortabel; als ik hem even om heb merk ik niet echt dat het anders/zwaarder is dan mijn andere horloges. De stalen band is ook fijn, trekt green haren mee, etc.
De sluiting is solide en soepel. De hoek waaronder je de sluiting opentrekt (plek waar je je nagel onder zet) is wat anders dan ik gewend was. Inmiddels ben ik er helemaal aan gewend.
Bezel: Is 48 clicks, wat even wennen was. Tudor geef je de mogelijkheid om een tijdzone te kiezen die een half uur van UTC/de ingestelde referentie tijd verschilt. Nou denk ik dat de meeste mensen daar niet snel zullen komen (bovendien lees ik de 24 uurs hand in combinatie met de normale minutenhand wat niet werkt met een half uur verschil) maar wel grappig dat de mogelijkheid er is. Had het niet gemist als er 24 clicks waren geweest denk ik.
Bezel draait soepel, maar je hebt er wel twee vingers voor nodig om te draaien gelukkig. Ik ben nooit bang geweest dat die per ongeluk zou verdraaien.
12 uurs wijzer; doet perfect wat hij moet doen. Is makkelijk verstelbaar en is ook gelijk de datum quickset.
Lume: heel fel, maar wordt in het begin wel redelijk snel minder. Blijf voor mijn gevoel wel lang zachtjes nagloeien.
Algemeen: Het viel me op dat het horloge redelijk stil is (of misschien ben ik gewoon lawaaiige horloges gewend).
Het horloge is makkelijk af te lezen, ook in het donker. Met 70 uur reserve is het geen probleem om eens een weekendje iets anders te dragen, niet noodzakelijk maar wel lekker makkelijk.
Al met al nog steeds heel blij met dit mooie horloge
Als er specifieke vragen zijn, stel ze gerust!