NA op de rikketik: zeldzame omega uit de jaren 40 in nog zeldzamere goede conditie

Dit is absoluut een van de mooiste (vintage) dressers die ik gezien heb! Proficiat met je nieuwe aanwinst.
Dit horloge verdient een mooie fotoshoot.

1 like

Dat gaan we zeker doen!

1 like

Gezien een aantal vragen hierover:

Naast onze eigen collecties kopen @mooieklokjes en ik ook regelmatig samen horloges. Dit maakt ons budget ruimer en het aanbod groter. Zo ook dit exemplaar.

2 likes

En dan zijn er nog mensen die zeggen dat er alleen maar meuk ligt op de rikketik. :sunglasses:

5 likes

Ik zaag best een hoop leuks liggen hoor. Alleen qua prijs durf ik niet te zeggen of het goed was. Ik had het idee dat het meeste wat ik kon beoordelen met mijn gelimiteerde kennis, dat vergelijkbare horloges bij sommige te duur en anderen een redelijke prijs waren. Gereedschap kun je ook beter een rondje voor lopen voor je iets koopt, denk ik dan.

1 like

bruut geil ding

3 likes

Erg gaaf. Veel plezier ermee.

Groeten,

Coos

1 like

Ja, zo hoort vintage er wat mij betreft uit te zien. Als nieuw :+1:

1 like

Mijn beste,

De passie straalt je tegemoet!!
Proficiat dan ook met deze beminnelijke vintage!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Een beauty :heart_eyes:

1 like

Zo, da’s echt gaaf zeg! Wat een pracht!

1 like

Wat een super mooi horloge! :heart_eyes::ok_hand:
Van harte gefeliciteerd en heel veel genieten gewenst.:+1:

1 like

Nooit meer wegdoen deze! Wat een schoonheid!:heart_eyes:

Van harte gefeliciteerd!:+1:

1 like

Geweldig mooi horloge! Dit zijn de betere vondsten op de Rikketik!

Soo heey, mooi ding. Pareltje van de Rikketik, knap gevonden.

Fraaie aanwinst, gefeliciteerd!

Die blauwe secondewijzer is een leuk detail, hij springt er echt uit.
Al vraag ik me wel af of het origineel is, je ziet bij horloges uit die tijd eigenlijk zelden verschillende kleuren wijzers. :thinking:
Heb hetzelfde op mijn Tissot cal. 33.3, noem het een leuke “period mod” :sunglasses:.

Veel plezier met de aanwinst. :+1:

Tophorloge, gefeliciteerd!

Vet ding!

Hi wbcoupe, je ziet meer cal. 28 met deze wijzers. Ik denk dus dat het wel orogineel is. Het zou ook vreemd zijn als een horloge wat zo goed geconserveerd is opeens een andere secondenwijzer krijgt.

1 like

Goed mogelijk hoor, ik ben ook niet echt een Omega kenner, maar ik heb genoeg zeer nette horloges gezien waar toch een verkeerde wijzer op zit.:thinking:
Het horloge is inmiddels 70 jaar oud, er kan in tussentijd enorm veel gebeurd zijn, ergens een horlogemaker die de wijzer beschadigd heeft bij demontage tijdens een servicebeurt en een vervangende gemonteerd heeft.

Persoonlijk zou ik me er ook niet druk over maken, het ziet er heel mooi uit. :sunglasses: