Gefeliciteerd met je NA. Leuke kleurrijke dial. Staat je goed
Hoi, een vraag over het uurwerk: overal online zie ik dat de 955.112 normaal een datum-functie heeft. Dit horloge heeft geen datum - maar heeft ‘ie dan wel een ‘ghost date’ positie? Of alleen 1 stand voor het aanpassen van de tijd?
Hoi, gelijk even gechecked. Hij heeft maar 1 positie. Dus als je de kroon uittrekt stopt de secondenwijzer en kun je de tijd verzetten.
Ok top, dank voor je snelle reactie! Ik overweeg het nieuwe, zwarte model en twijfel nog tussen quartz of mechanisch. Groot verschil in prijs, dus even goed de voors en tegens wegen.
Neem ook even het formaat mee in je afweging. Ik vind 35 mm prima, maar het is wel op het randje, ook met mijn dunne polsen. Ik denk dat ik liever de grotere had gehad, maar die was er toen niet en is er bovendien niet in quartz.
Ik ben juist heel erg van kleinere horloges, dat is wat me erg aantrekt in dit model
Dan ben je zeker aan het goede adres. Ik zou voor de quartz gaan. Die is eigenlijk bijzonderder, ook door de zichtbodem op het quartzuurwerk dan de mechanische. En Paulin is een charmant merk. Ik ben ooit gestart met contact over een Neo, maar vond de datum daarvan niet mooi. Toen uiteindelijk bij een Anordain model 2 terechtgekomen en later deze modul aangeschaft.
Ja en de mechanische is ook echt een stuk duurder, zeker als er nog invoer etc bijkomt. Met de quartz zit je uiteindelijk ook al tegen de 600€, maar dat is nog wel te overzien (maar ook niet weinig). Je koopt dit natuurlijk voornamelijk voor het design, niet de specs. Qua design vind ik de small seconds van de mechanische versie wel weer toffer… maar ja die prijs hè… Hmmmm…
Veel plezier ermee.
Pfffff… quartz versies nu al uitverkocht. Zo gaat de lol er wel ‘n beetje af met deze hobby…
Was je specifiek op zoek naar 1 van die 2 nieuwe kleuren?
Ja de zwarte… ergerlijk hoe snel alles uitverkoopt nu, je hebt geen tijd meer om even rustig na te denken over een aankoop.
Ze maken bij Paulin kleine series, dus gewoon even geduld. En even een mailtje sturen kan ook geen kwaad. Dan kunnen ze vertellen wanneer ze een nieuwe batch verwachten.