NA: Quarter repeater zakhorloge

Mijn opa is inmiddels dik in de 80 maar heeft nog altijd een grote voorliefde voor alles dat tikt. Hij heeft zijn hele leven in het juweliersvak gezeten en het is dan ook niet gek dat er een aantal generaties mee zijn aangestoken.

Al zolang als dat ik mij kan herinneren hangt er een prachtig zakhorloge met repeater in het kastje op de hal. Meerdere keren heb ik dan ook met mijn opa samen gezeten en geluisterd naar het prachtige geluid dat dit mechanische uurwerk maakt. Een aantal jaren geleden zei hij al: Dit zakhorloge dat mag jij later hebben. Vorige week was ik samen met mijn zoontje (1,5 jaar) op bezoek en toen zei hij opeens: Dat zakhorloge wat jij zo mooi vindt, wil je die meenemen? Ik enigszins twijfelend: Dat is aan u opa. Waarop opa antwoordde: Nou, dan zal ik even een mooi zakje pakken en dan mag je hem thuis een mooi plekje geven.

Fantastisch natuurlijk! Dit zakhorloge gaat dus weer een generatie verder een heeft een mooie plek gekregen tussen de andere zakhorloge die ik al heb. Hieronder een aantal foto’s:

En zonder het geluid krijgt natuurlijk niemand een goed beeld:

Als iemand hier nog info over heeft betreffende de eventuele maker, dan laat ik mij graag informeren! Er staat behalve een nummer en de goudkeuren geen naam op.

1 ding is zeker, dit is er een die ik koester.

22 likes

Mooi mooi!! Zuinig op zijn en van genieten!! :slight_smile:

1 like

Prachtige aanwinst, veel plezier ermee!

1 like

Erg leuk. En fijn dat ie het horloge met warme hand heeft gegeven aan je.

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Een horloge met een absolute meer-waarde!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Wauw, mooi geluid! :heart_eyes:

1 like

Volgende generatie is ook al verzekerd lees ik :+1:

1 like

Schitterend, geniet er van en koester het. :heart_eyes:

1 like

Gefeliciteerd, :beers::champagne::thumbsup::heart_eyes:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Gaaf! Prachtige complicatie :ok_hand:

1 like

Heel mooie klok. :+1:
Het uurwerk lijkt op een Le Phare kaliber D

http://www.faszination-uhrwerk.de/w/w19/r19/repetition-19.html

2 likes

Die lijkt er inderdaad heel erg op! Ik ga hier eens meer info over opzoeken! Thanks

prachtige klok, en helemaal het geluid :+1: werd er stil van :open_mouth:

1 like