NA & review: Seiko SDGM003 'Grand Cocktail'

Erg fraai horloge met een prachtige kast.
Ik bezit een sarb033 en kwijl echt weg bij de wijzers van de SDGM, die zijn zoveel mooier.

Hier ben ik het wel mee eens. Zwart moet gewoon zwart zijn. Het liefst zo diep en donker mogelijk. Ook dit vind ik bij de sarb een minpuntje. Die plaat had ik graag donkerder gezien. Doet nu soms flets aan.

Dan wil je de SARX035.

2 likes

dat klopt. Maar dan in 38mm ipv 40.8
Ik wil hem al wel een tijdje eens passen, maar denk dat ik hem te groot ga vinden.

1 like

Helemaal met je eens. Net een slag te groot. Jammer.

2 likes

Hoorde ik nou wat enthousiaste geluiden over de wijzers? Mooi, dat geeft weer wat te doen terwijl ik niet kan slapen. Deze foto’s demonstreren gelijk hoe dynamisch de wijzerplaat is: bij weinig licht is hij gewoon vlak en zwart.

8 likes

Hee, dit topic is aan mijn aandacht ontsnapt? Schande, driewerf schande. Mooi verhaal en evenmooie foto’s. En het is daadwerkelijk een geweldenaar! Hail to SDGM! (Ik kan alleen op mijn 12 uur marker geen groefjes ontdekken :thinking:)

2 likes

Super review!

Ik heb zelf de SDGM001 en stiekem vind ik de zwarte (of blauwe) wijzerplaat toch leuker. Er wordt dikwijls de vergelijking gemaakt met de SARB-horloges, maar de SDGM-lijn zit qua afwerking toch wel in een hogere divisie.

Bij het lijnenspel van de kast ontvouwt er zich een fijnzinniger schouwspel dan de kast van de SARB’s die wat ruwer is. Er is ook geen diashield coating en de ontspiegeling van het glas bij de SDGM’s is onovertroffen in deze prijscategorie.

5 likes

Leuke review. Mooi horloge, maar ondervind vokr mij serieuze concurrentie van de SARX lijn. Ik vind dat wat hoekige en een rustige wijzerplaat wel gaaf.

1 like

Hele mooie review!

Check.
Zo.Mooi.

6 likes

Ah, ik heb wat reacties gemist. Sorry!

Ik heb getwijfeld over de 001 maar uit reviews werd mij duidelijk dat ik toch liever voor klassiek wilde gaan, en zo geschiedde. Ik zou de SDGM007 nog wel eens willen hebben, maar deze is naar mijn weten limited en slechts op een leren band geleverd.

Helemaal mee eens. De kast is gewoon ‘to die for’ en het is soms net alsof er geen glas in zit!

Logisch! Volgens mij is de band hetzelfde en het algehele afwerkingsniveau ook. Ik vond deze algeheel gewoon net wat speelser, en de kast zelfs mooier dan bij de SARX.

1 like

:point_up:️ Klopt. Net ff een tikkie mooier :+1:
Ik ben ook aan het loeren voor een 003. Die moet ik eigenlijk naast mijn 001 hebben. What more do you need!

1 like

Een waanzinnig mooi horloge, alleen als liefhebber kan je een verhaal zo neerzetten. Complimenten.

:ok_hand:

1 like

heel mooi, een van de mooiste seiko’s als je het mij vraagt, mooier dan die GS, vind ik.
Heel veel draag plezier gewenst. Mooie band ook.

1 like

Nieuw camerasnufje, nieuwe foto’s (bij zwak kunstlicht).
Wat een ding blijft het ook!

12 likes

Hi Mafkees… wat een fijn stuk heb je hier geplaatst. Ik heb sinds een week ook deze geweldige klok op de pols. Ik heb ook twee SARB’s gehad maar dit steekt er met kop en schotel bovenuit. De twee minpuntjes die opwerpt spreek ik zachtjes tegen.

Het uurwerk is gewoon een prachtig uurwerk. Ik heb een profi-hobby vintage Seiko inkoop/verkoop ding gaande waar ik ook wel eens een nieuwere Seiko doortik, en zie hierdoor heel wat uurwerkjes. Dit is gewoon echt een mooi uurwerk. En het is inderdaad een werkpaard. Je kan door het caseback glaasje ook zien dat het mooi is afgewerkt. Weet ff niet of dit ook bij de SARB zo was.

En punt twee van de sluiting. Ik vind het juist perfect, geen extra puntjes maar nette schakels (in twee verschillende groottes zodat je behoorlijk goed kan afstellen.

Verder chapeau voor het mooie verhaal. En als ik men een koopadvies zou geven zou ik zeggen, spaar ff door voor deze SDGM want hij is wellicht 2x zo duur (minder als je goed jaagt) maar hij is minstens 5x zo goed. En dat deze SDGM de Grand Seiko lijn ondermijnt mag duidelijk Dus als je dr een te pakken kan krijgen en je kan het betalen, go for it! Gr Dave

1 like

Hi Mafkees, wat een prachtig stukje proza met schitterende foto’s!
Ik heb duidelijk niet zulke literaire gaven en mijn Iphone maakt ook niet zulke mooie foto’s, maar met 2 Grand Seiko’s in bezit kan ik je zeker gelijk geven voor wat betreft de afwerking van de SDGM.
Prachtig!

2 likes