Heerlijke klapper hoor, daarmee ben je klaar!
Prachtig, dat is genieten!
WoW wat een beauty
Bart… K L A S S E!!!
Mooi Bart !
Heel mooi. Mooi hoe de plaat lichter is dan het goud.
Zo, een dag 2 update.
Horloge kwam dus gisteren binnen. Echt een parel. Werd me verkocht als #unpolished en dat zou wel eens zo kunnen zijn.
De kleur. Ja, er zit een flinke premium op rosé vs geel goud en het kleurverschil is daar. Het is evident dat het horloge niet geel is. Hij is warmer. Als je hem naast een geel gouden horloge legt zie je meteen het verschil:
Maar om nou te zeggen ‘poeh poeh wat is hij rosé’
En dan ga ik full autist. Het gaat in mijn hoofdje malen. Ik kwam dit artikel tegen:
tl;dr? Rosé goud verkleurt na verloop van tijd. Gaat richting geel goud. Rolex heeft dat met de Everose legering kennelijk nu een halt toe geroepen. Maar volgens het artikel is het een omkeerbaar proces. Een polish zou het oplossen. Polijsten is natuurlijk not done, maar een Cape Cod doekje moet kunnen.
De resultaten:
Rechts gepoetst, links niet
Oké dat is de band, maar werkt het ook op de kast?
Rechts gepoetst, links niet
Sjit het werkt. Nu moet ik stoppen want de lunette en de geborstelde delen kan ik niet.
Daar zit ik dan met een Rolex met één roze poot
Is het geen vergulde tudor date day met Rolex day date dial die na het poetsen weer de kleur ban roestvrij staal laat zien? Zie namelijk geen rosé…
Nou, niet verder meer aan sleutelen. Het is nu al net een harlekijn.
Ik schat dat het met een licht etsende vloeistof ook moet kunnen, zodat je je bezel ook zou moeten kunnen aanpakken zonder te polijsten.
Ballen van staal man
Voor wat het waard is: ik vind het ‘warm’ goud mooier dan goud dat écht roze is. De witbalans is trouwens echt all over the place op jouw foto’s. Als je een telefoon hebt die het toestaat dan kun je overwegen om hem vast te zetten tussen de 5600 en 6100 Kelvin bij fotografie in zonlicht, zodat iedere foto er gelijk uitziet (zolang je maar gelijk licht gebruikt).
Je praat abracadabra voor mij.
Ik ben al blij met scherp.
Witbalans = kleurtemperatuur = gemeten in graden Kelvin.
Een lage kleurtemperatuur (bijvoorbeeld 2.000 graden Kelvin) is zeer rood (lange golflengte van het licht).
Een hoge kleurtemperatuur (bijvoorbeeld 15.000 graden Kelvin) is zeer blauw (korte golflengte van het licht).
Zonlicht zit er een beetje tussenin, tussen de 5.600-6.100 afhankelijk van je camera.
Kleurtemperatuur is dus: hoe blauw óf hoe rood wordt wit weergegeven op de foto.
Idealiter is je wit gewoon wit, dus je wilt een neutrale kleurtemperatuur.
Als je fotografeert in indirect zonlicht dan is je wit gewoon wit tussen de 5.600-6.100 Kelvin, naar mijn ervaring (Samsung Galaxy S9). Zelf dus even kijken wat op je schermpje het beste overeenkomt met de werkelijkheid.
1 rose golden lug… en nu?
Ik zou zot worden nu… ma bon ocd zeker
Waarom niet een doekje over de bezel? Kan toch weinig fout gaan.
Prachtig Bart!
De moeite waard om een paar andere toppers voor te laten gaan …
Schitterend horloge. Nu de rest ook even poetsen dit kan zo echt niet
Om van te kwijlen, zo mooi.