NA: Santos de Cartier LM - WSSA0018

Gefeliciteerd !

1 like

Gefeliciteerd! Ben benieuwd welk horloge de meeste draagtijd bij je gaat krijgen :blush:

1 like

Dat zal deze sowieso niet zijn. Deze is (vooralsnog🫣) voor speciale gelegenheden.

1 like

Het valt reuze mee. Ik heb de mijne vier jaar en draag hem gewoon als het sporthorloge wat het is. Tuurlijk zitten er oppervlakkige krassen op de bezel. Dat gebeurt bij iedere Cartier, ook de Tank van mijn vrouw.

Maar het horloge gaat daar goed mee om. Als ik hem draag heb ik echt niet het gevoel dat hij jaren oud is.

Een vriend van me was er super zuinig op en heeft hem nu zes jaar, maar hij en ik zijn op hetzelfde eindstation van Wabi Sabi aan gekomen. Er lijkt een punt te zijn waarop de bezel gewoon de bezel is, en dingen zich optisch stabiliseren.

Het zijn taaie rakkers. Die vriend van me draagt hem gewoon elke dag de hele dag, en ook ik kan hem goed om houden wanneer ik in de tuin werk of zo. Ze geven eigenlijk geen krimp, als je oppervlakkige krasjes op de bezel niet mee rekent.

1 like

Au contraire, mon frère! De Grand Seiko SBGY043 maakt de collectie eigenlijk compleet. :grinning:

Ik zeg dit nadat de Santos en de SBGW289 de collectie eerder al compleet hadden gemaakt.

1 like

Wauw, dat vind ik wel spannend. Ik doe mijn horloges wel af als ik echt ga werken in de tuin. :grin:

Mooi. Gefeliciteerd!

1 like

Tu as raison, mon ami, maar ik weet dat hij min of meer besloten heeft dat de Landdweller zijn volgende aanschaf zal zijn.

1 like

Min of meer ja.

Al moet ik wel zeggen dat de 126334 blue dial jubilee ook erg verleidelijk is. :grin:

1 like

Hahahahaha… ok, dat was op voorkennis gebaseerd, dat is valsspelen. :slight_smile: Wie dem auch sei, er zijn altijd horloges in de wereld. In dat opzicht zijn wij bijna allemaal een soort rupsje nooitgenoeg op dit forum. Een gekte die in stand wordt gehouden door alle enablers op dit forum. :slightly_smiling_face:

2 likes

Ja het is wel een beetje gevaarlijk hè, zo’n forum. :sunglasses:

1 like

Ach, wees blij dat het geen audiofielen forum is. Ik hoor dat het daar nog veel erger uit de klauwen loopt.

1 like

Mooi hoor. Veel plezier ermee.

1 like

Dat overkomt mij nou nooit bij het op maat laten maken van een band… Hele mooie, veel plezier ermee!

1 like

Ik ben iig voor een wissel gegaan dus tot zover " voor speciale gelegenheden".
Ik heb ook de ruggengraat van een naaktslak.

5 likes

Staat je goed! Het is al eerder gezegd, er zijn er niet veel die een Large kunnen hebben. Met mijn kleine meisjespolsen van 18,5cm heb ik ook maar een medium, en die ervaar ik als fors.

De Santos is echt een prima GADA. Zonde om dat voor gelegenheden te bewaren, een Cartier moet wat doorleefd zijn in mijn optiek. Dat zijn echt horloges die weliswaar sjiek zijn, maar echt altijd kunnen.

1 like

Dit is de M om mijn pols en ik deel de mening van Chris, je moet flinke polsen hebben om met de L weg te komen.

4 likes

Als die zo om mijn pols had gehangen was ik ook voor M gegaan. :+1:t3:

1 like

Zeer mooie horloge

1 like

Ik ben juist voor een grote gegaan met mijn 17,5cm polsen.

Toevallig heeft mijn vrouw de M gehaald een paar weken geleden. Ik moet zeggen dat die heel klein aanvoelt naar mijn gevoel. Het is een kwestie van smaak. Passen is het advies.

3 likes