NA: Seiko 5 GMT 'Mikan Orange' SSK005 [DAO - PIC HEAVY]

Leuke zomerknaller! Toffe foto’s ook. Veel plezier met deze gave Japanse sinaasappel :tangerine:

ik vind een NA topic nou niet direct de meest voor de hand liggende plek om uitlatingen te doen over de manier van aanschaf

1 like

Geen enkel woord gelezen :rofl:.
Zie alleen maar super toffe foto’s.

gedaan. :call_me_hand:

3 likes

Tof horloge. En het zoveelste leuk-om-te-lezen-en-te-kijken NA-topic van jouw hand!

2 likes

Moest er wel even voor gaan zitten maar wat een leuke NA, en aan foto’s geen gebrek.
Ik ben eigenlijk niet zo van het oranje, maar die Seiko van jou is echt wel mooi.
Moest wel even goed kijken naar die plekjes op je dial, maar dat wordt wel goedgemaakt door Seiko. Wat ik zeker wel minder vindt is dat de GMT niet goed uitgelijnd/staat is, daar zou ik zeker een punt van maken. Wat betreft de garantie is al genoeg gezegd. Natuurlijk wens ik je veel draagplezier als de probleempjes zijn opgelost :ok_hand: :+1: Het is in ieder geval een zomers horloge.
Daarnaast mijn complimenten voor je foto’s :+1:

@TagEd, ik ben het vaak wel met je eens in dit geval echter niet. Om te beginnen kon TS het horloge hier niet kopen dus die flieger van kopen bij je lokale AD gaat in dit geval niet op.

Jeetje en ik maar denken dat mijn AD karig is met zijn korting, als ik het zo lees mag ik zeker in mijn handjes knijpen wat korting betreft. Zal maar niet zeggen hoeveel ik krijg, maar veel meer als bij jou AD. Alleen op banden krijg ik geen extra korting, maar daar zeur ik dan ook niet over :wink:

Zelf ben ik in contact met een directeur van meer dan 10 horloge winkels en een 3 tal Rolex winkels in Spanje, ga via hem ook maar weer een Seiko kopen en weer een knappe korting. Ben dus gewoon een mazzelaar Chris wat kopen van horloges betreft.

Wat je schrijft over Coolblue wist ik dus niet, echt goedkoop zijn ze ook niet, prijzen zijn een beetje te vergelijken als bij Bol.com maar ja die verkoopt ook via derden dus moeten die ieder een graantje meepikken.
Zelf heb ik goede ervaringen met Excluso, zie je ergens een horloge goedkoper staan dan krijg je het ook voor die prijs. Bij mijn laatste horloge waren ze te traag met opsturen van het horloge, even een belletje. Kreeg ik een tegoed bon van €50,00 en over de service geen klagen. Hebben wel veel mode horloges, maar toch enkele merken die er toe doen. Ga daar eens kijken Chris.

Moet ook kunnen, ieder zijn ding toch. Ken er zat die gewoon listprijs betalen zonder om korting te vragen. Ieder zijn ding toch, en bij je lokale AD kan je wel je horloge passen, is toch ook wel wat waard toch?

Wat een gezeur, TS heeft toch een leuke en informatieve NA geschreven. Jij mag jou NA’s schrijven zoals jij dat wil. Vind ik het niets dan ga ik naar een ander topic!

Moeite waard hoor om NA van deze TS te lezen en ook de reacties :smile:. Maar idd toffe foto’s :+1:

3 likes

Ik vind absoluut dat een dealer of handelaar gewoon service moet leveren en best mag werken voor z’n geld. Wanneer een aanbieder goede service levert, heeft ie/ze aan mij een loyale klant. Of dat nou de TAG Heuerdealer bij mij in de buurt is of Serious Watches. Ik hou gewoon van persoonlijk contact, service en horloges in het echt kunnen bekijken. Dat vind ik veel belangrijker dan een procentje of wat korting. Misschien zijn we het (deels) toch met elkaar eens. Ik zit hier ook maar onder een palm te luieren, met m’n zoveelste🍹, te dromen van 'n mooie oranje GMT, zoals die van @dao.

2 likes

Ja erg duidelijk is het niet, zelfs getwijfeld of ik er wat mee wilde. Maar het moet gewoon goed zijn en nu erger ik me eraan.

Goed dat je het zegt van de wijzer btw, nu hij naar Seiko gaat neem ik dat punt natuurlijk meteen even mee.

Dit dus. Daarbij verdient mijn lokale juwelier echt niet zoveel credit. Als die er lag had ik hem gekocht (ja ik was wezen kijken), maar om nou te zeggen dat het horlogekenners zijn en ze uitspatten in klantvriendelijkheid, nee. Plus er zit gewoon een toevalligheid in wie je winst gunt. Iemand dichterbij verdient iets niet per se meer dan iemand ver weg. En daarbij wil ik het topic lekker laten gaan over een leuke aanwinst ipv moralistisch gezever - wat op mijn situatie niet eens van toepassing is (@TagEd).

Kijk ik jou niet op aan :slight_smile: en niet Olfert btw.

Wie zegt dat ik dat niet ook vind? En belangrijker nog, waarom is het één beter dan het ander (namelijk “cheap ass gedrag”?). Niet antwoorden. Volgende keer koop ik hem bij de lokale juwelier, zelfs als ze hem niet hebben, goed? In dat geval laat ik gewoon mijn geld achter. Hebben zij er toch wat aan dat ik erom kwam vragen.

Geintje he geniet van de palm en pas op voor vallende kokosnoten.

Ik las @Gatsc anders, namelijk over de discussie in het topic (zeiken terwijl iemand blij is met zijn aankoop) ipv in wat ik schreef :slight_smile:

2 likes

Leuke NA met mooie foto’s.
Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Lekker sinaasappeltje! :tangerine:

Ga even met je glaasje terug naar de barman. Hij heeft per ongeluk azijn in je cocktail gegooid. :wink:

4 likes

Wacht even. Toch wel geboekt bij het lokale reisbureau he :stuck_out_tongue_winking_eye:

9 likes

8 likes

Hey, jij doet me serieus twijfelen of ik toch nog zo’n leuke oranje Seiko GMT moet kopen! Terwijl ik dacht dat ik aan het sparen was voor iets heel anders. Wacht, ik loop nog even naar m’n amigo de barman, voor nog zo’n lekkere :tropical_drink: En ga dan weer rustig onder de :palm_tree: zitten. Misschien dat ik nog een goeie ingeving krijg.:thinking: Veel plezier met de mooie NA en bedankt voor de review!:+1:

2 likes

Het valt me op dat je oranje drankjes bestelt, dus de keuze is al gemaakt :wink:

4 likes

zoals het bedoeld was. Fred en ik zijn het roerend met elkaar eens. :grin: :+1:

2 likes

Van harte met je nieuwe aanwinst! Goed geschreven review ook, dank daarvoor. :blush: :+1: Uitlijning is vaak een probleem bij Seiko natuurlijk en bij GMT wijzers zijn er regelmatig uitlijningsproblemen, ook bij andere merken. Bij de ETA 2893-2 bijvoorbeeld zit er wat speling op het tandwiel dat de GMT wijzer aandrijft, waardoor de uitlijning er met gemak een paar minuten naast kan zitten. Het kan helpen door de tijd te zetten door voorbij de huidige tijd de draaien en de juiste tijd als het ware achteruit in te stellen. Wie weet helpt dit bij jou ook!

1 like

Mooie aanwinst Dao!
Erg cool hoe die bezel met het licht speelt moest een paar keer goed kijken!

1 like

Ah okee!
Ja en dat verzetten van de tijd was ik ook achter. Loste het niet geheel op, maar deels wel.

1 like

Ik koop bij die mensen al 7 jaar niks meer, he? Kom op, het is ook mijn eerste rodeo niet meer. Maar ooit vond ik het een leuke geste. :slight_smile:

Ik denk het ook, en ik denk dat @Dao er ook wel zo in staat. Het is ook een kwestie dat mensen vaak onderschatten hoe hard er in webshops gewerkt wordt.

Maar je hebt gelijk: Ieder adres met goeie service en een persoonlijke noot krijgt bij mij een gun-factor. :slight_smile:

Ik zag het, want die zitten op list.

PB voor tipje? :slight_smile:

:rofl:

Ik moest lachen.

Bij Soprod en Sellita is het ook niet altijd gegarandeerd even strak, het is gewoon een redelijk algemeen euvel van de wat toegankelijker GMT uurwerken.

Wil je het snaarstrak hebben dan raad ik Grand Seiko 9F quartz GMT’s aan. Al heb je dan weer kans dat je secondewijzer niet altijd op de indice tikt. :rofl:

3 likes

Van harte met deze NA! Heerlijk hoor. Geniet er van.

1 like

En de GMT wijzer staat bij de SBGN’s ook niet altijd knal op 12 bij middernacht. Eerder niet dan wel zelfs, hij stond ook meestal iets voorbij 12.

De enige die ik het wel perfect weet doen is deze:

Dus daar zou ik me niet aan storen. Vlekjes op de wijzerplaat daarentegen…

3 likes

Goed om te weten. Stoorde me al niet echt, maar nu nog minder. Wel aangegeven, nu die toch onderweg is naar Seiko.

Overigens vriendelijk geholpen door lokale Seiko dealer, geen probleem dat het ergens anders was gekocht, uiteraard portokosten maar niet eens zoveel. :ok_hand:t2:

Nu benieuwd wat Seiko doet.

2 likes