NA: Seiko SKX013

Seikomods UK verkoopt in Europa de CrystalTimes spullen. Helaas leveren ze tijdelijk niet naar Nederland, maar volgens CrystalTimes US zijn ze bezig en kun je er binnenkort weer gewoon bestellen.

1 like

Iemand op dit forum heeft het glaasje van mijn SKX vervangen. Ik weet helaas niet meer wie. Sorry.

1 like

Hier nog een zelfbouw SKX013 in het zwart…

1 like

Heb de vlakke saffier en double domed glaasjes ook gevonden op Monsterwatches.nl:

Top Hat heeft momenteel toch niet mijn voorkeur. Prijzen lijken me ook zeer correct!
Zijn deze kwalitatief te vergelijken met die van crystal times?

Ga wel nog even wachten met bestellen tot wanneer ik een idee heb wie dit zou kunnen plaatsen voor me (of ik meer research gedaan heb en toch besluit het zelf te willen gaan doen :stuck_out_tongue: )

@Beavis: gezien je geregeld zelf een Seiko in elkaar schroeft: heb je ervaring met het afstellen van de timer bezel? Deze aligneert niet helemaal perfect op mijn SKX013. Had al ergens gelezen dat je bezel eraf kan halen om de veer bij te vijlen om de afstelling perfect te krijgen.
Ook draait de bezel bij mij erg stug. Daar een idee van een fix?

Andere, maar bijkomende vraag: valt Hardlex te polijsten? Het is voornamelijk één veegje dat me wat stoort. Mogelijk wel uit te halen met zo’n pasta?
Ik lees dat saffier wel een pak meer spiegelt dan Hardlex, daar ben ik niet per se fan van…

Daarom wordt vaak een antireflectie-coating aangebracht op saffier.

1 like

Lijkt me eerder dat de bezel insert niet goed is uitgelijnd. Deze zit er met dubbelzijdig tape op.
Ik heb eigenlijk 0 ervaring met de bezel eraf te halen omdat ik dit nog nooit heb gedaan.
Als het er eenmaal goed opzit waarom zou je het er dan afhalen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Volgens mij kun je de bezel eraf wippen met een goed mes. Maar zou je het dus niet kunnen zeggen.

Misschien is de bezelpakking van jou aan vervanging toe of zit er wat vuil.

1 like

Voor minder dan 10 euro heb je wel een nieuw glaasje…

https://speedtimerkollektion.com/shop/product_info.php?products_id=22162

1 like

Bedankt voor de link! Is dan wel mineral ipv hardlex zoals Seiko er af fabriek inploft?
Ik ben sowieso best voorzichtig met mijn horloges dus ongeacht wat er in komt zal het na vervanging niet snel opnieuw bekrast geraken.

Moet me dus nog even beraden over zaken die dit werkje voor me zouden kunnen uitvoeren, en wat de prijs daarvoor is. Als ik toch x tientjes uitgeef voor de plaatsing is het wellicht interessanter om meteen voor (al dan niet vlak) saffierglas te gaan. Tenzijjjjjj dit dus een pak meer spiegelt, ondanks de AR coating?

Spiegelt je saffierglas met AR coating naar gevoel even weinig als het OEM hardlex glaasje?

Er staat nog een saffier glas met AR coating voor skx013 te koop in blauwe gedeelte, waarbij de verkoper het er ook voor je inzet…
Volgens mij wel zonder de aflopende rand op het glas

1 like

Ik heb een SKX van Rob van Monsterwatches met vlak saffier en coating. Ik heb het net even bekeken naast de Samurai en in bepaalde hoeken is het vlakke saffier duidelijk beter afleesbaar.

1 like

Ook heerlijk op een nato :slight_smile:

Crown&Buckle Supreme (eigenlijk gekocht voor de BB58)

Crown&Buckle Premium (die ik stiekem nog fijner dragen vind dan de supreme…)

1 like