NA: Sicura Safari MG Edition

Niets is leuker dan hobbies combineren :slight_smile:

In mijn vrije tijd rijd ik graag in mijn oude MG en dan met name historische rally’s waarbij mijn oudste zoon mijn vaste navigator is.

Hier een foto van de auto tijdens een rally waar we onlangs aan mee hebben gedaan. Starten in Maastricht en vervolgens 19 uur rijden door Duitsland, Luxemburg en België om de volgende ochtend te finishen in Weert.

Toen ik een tijdje geleden een Sicura chronograaf vond die in 1975 in beperkte oplage (2000 stuks) was uitgebracht moest ik deze hebben. Vooral omdat onze MG ook uit 1975 komt:

Dit horloge is helemaal leuk omdat hij compleet is met de originele doos en papieren:

Nog leuker werd het combineren van de hobbies toen ik een paar maanden geleden een Sekonda Rally Timer vond met, jawel, ook MG op de wijzerplaat. Ik had deze slechts eenmaal eerder gezien, lang geleden bij een MG handelaar en heb er sindsdien altijd naar gezocht.

De geschiedenis van deze stopwatch ken ik helaas niet, maar hij past perfect bij beide hobbies!

Deze Rally Timer heeft een prominent plekje gekregen:

Maar er was nog een bijzonder horloge met het MG logo op de wijzerplaat wat ik erg graag wilde en waarvan er, voor zover ik weet, maar één van bekend is wereldwijd. Dit horloge zit bij een Engelse verzamelaar in de collectie en we hebben al ruim een jaar contact over dit horloge. De verzamelaar wilde het horloge graag verkopen, maar zijn prijs was voor mij steeds te hoog waardoor we er nooit echt uitkwamen.

Tot gisteren!

Gistermiddag hadden we weer contact en na een flink aantal berichtjes over en weer zijn we er nu wel uit gekomen.

Het gaat dus om de Sicura Safari MG edition.

Nu is de Sicura Safari met het Victorinox mes in de behuizing al vrij zeldzaam, maar dit was voor mij toch wel een erg bijzonder exemplaar en een must have. Wat de geschiedenis is van dit horloge weet ik niet en ik vrees dat dit onmogelijk te achterhalen zal zijn, maar het is alweer een mooie combinatie van twee hobbies.

Het horloge wordt morgen verstuurd en ik kan haast niet wachten tot hij er is.

Hier alvast een foto van de verkoper. Zodra hij binnen is zal ik er meer posten!

Bedankt voor het kijken, ik ben blij :slight_smile:

32 likes

Waanzinnige collectie heb je inmiddels. Gaaf om het zo over de tijd telkens weer iets uit te bouwen. Ben benieuwd naar je foto’s als je de Sicura Safari binnen hebt :slight_smile:.

1 like

Wow, wat een leuke specials!

1 like

Mooie Sicura.
Maar vooral …wat een MG ! Juweeltje !!

1 like

Dank je :+1:

Hier een foto in zijn ‘slaapkamer’ :smile:

7 likes

Mooi hoor!
Vooral heel gaaf hoe je twee hobby’s zo mooi hebt laten samenkomen. Die safari MG edition is wel echt heel bijzonder. Ik had nog niet eerder een horloge met ingebouwd zakmes gezien :sunglasses:.
Fraaie versnellingspook trouwens (alles er omheen liegt er ook niet om :wink: )

1 like

Geweldige combinatie en wat een mooie MG en de horloges ook natuurlijk. Dat je nog heel lang veel plezier aan beide hobby’s mag beleven.

1 like

Supergaaf om te zien Marc! :ok_hand:

1 like

Ik lees dit nu pas maar wat een leuk verhaal en toffe horloges. En de MG zelf ik ook niet gek…:wink:

1 like