NA- Spartaans en speels (Stowa) - en hersteld na defect ☔

Ik zat steeds maar naar Nomos te loeren, maar wegens de lange lugs en feit dat hun 36 mm horloges handopwinders zijn, valt het merk steeds af. Alles boven 36 met smalle bezel is me te groot.
Toen ik in de koopjeshoek hier een bericht van @Vigorelli zag dat er een -50 procent sale was bij Stowa van de back to bauhaus modellen omdat ze eruit gaan, moest ik niet lang denken. Ik had geen tijd om te twijfelen over de kleur, want al snel was quasi alles uitverkocht. Bummer. Ik kon het toch niet laten en heb de pagina vele keren uit Uhrenschmerz herbezocht en plots bij wonder was er een mooie zwarte configuratie opnieuw beschikbaar.
36,5 no date met eta top grade uurwerk! Besteld op 21 juli, onze nationale feestdag (niet dat die specialer is dan andere dagen :slight_smile: ) en na drie weken binnen. Toch wel lang wachten en ik zat in grote spanning omdat het ontwerp toch veel klassieker en anders is dan wat ik gewoon ben. (Presage en sarbs daargelaten heb ik geen dressers of iets dressy-achtig in de collectie). Zou het wel bevallen?
Mijn partner begrijpt het niet en vindt het maar een stationsklok. Nu ik het horloge zie vind ik de kast vorm en het speciaal gekozen ‘cijfertype’ toch wel erg geslaagd. Ook de band is goede kwaliteit en elegant, als je je polsmaat doorgeeft houden ze er mee rekening, dus de band is niet te lang.
Tl,dr: het horloge vult een gat in m’n collectie waarvan ik niet wist dat het bestond. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik hem voor de volle prijs nooit had gekocht, al is ze het wel waard. Maar kijk, er zijn dus ook nog eens buitenkansjes. Hier zit een tevreden mens.
Leuke uitpakervaring er bovenop.
Foto’s:

26 likes

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie van een schitterende verworvenheid!!
Ik wens je dan ook enorm veel draagplezier met deze gedegen, doch speelse Stowa.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Je partner is zelf een stationsklok.
Leuk horloge!
Geniet ervan en niet laten vallen!

2 likes

Nee maar je houdt het niet voor mogelijk, er is ook weer een defect. De wijzers zijn verbogen.

De secondewijzer raakt de minutenwijzer en het horloge stopt.
Het is ongelofelijk welke pech ik heb met elk horloge dat ik koop.
Vorig jaar Tissot prx quartz met splinters onder het glas.
Dan het longines verhaal.
Nieuwe cwc in april quartz viel stil, ook terug en uurwerk vervangen en nu dit.
Ondertussen twee tweedehandse ontvangen waar niets mee was. Conclusie ik koop dus beter tweedehands of niet meer. Het bederft echt de pret wel een beetje zeg! :rofl::cloud_with_rain::umbrella::cloud_with_snow::cloud_with_lightning_and_rain:

6 likes

Gefeliciteerd!

1 like

:joy:🫢 ja bedankt die gaat toch weer terug lol. Er is ook het verhaal van hun verhuis van Engelsbrand terug naar Pforzheim (te lezen op Uhrforum). Ze zullen wat dingen over het hoofd zien zeker tijdens de verhuis.

Dit zou, na al jouw horloge tegenspoed, bij mij een trillend ooglid en pulserende ader op mijn voorhoofd teweegbrengen waarna ik in mijn pols zou bijten terwijl ik met de muis van mijn andere hand op de zijkant van mijn hoofd zou slaan.

Frustratie alom.

Het zit je niet mee zeg.

2 likes

Ik heb wat jij hebt, met auto’s. :roll_eyes: :moneybag: :money_with_wings: :sweat_smile:

Nog nooit gezien, getordeerde wijzers. Hoe dan…? :thinking:

1 like

:astonished:

1 like

Bij het installeren misschien, maar ze is erna alleszins niet gecontroleerd of getest. Een beetje ontgoochelend. Nu ja, zal wel rechtgezet worden, enkel weer wachten en ja doet wel af aan de beleving. Je vergeet het wel weer maar duurt toch eventjes. Bij auto’s nog erger. Ook wel m’n deel gehad. Ik woon in een drukke straat en durf niet uitrijden vanuit garage (te druk, te smal) dus parkeer steeds in de straat. Al twee keer spiegel afgereden in twee jaar tijd. Paar ongevalletjes en platte batterijen, ach ja. :rofl::joy:.
Wat horloges betreft is het gewoon een signaal dat ik ermee moet stoppen. :clown_face: Niemand heeft twintig horloges nodig en het is nu wel duidelijk hahaha

2 likes

Ik kan het ondertussen plaatsen. Ook wacht ik best een tijdje met het plaatsen van een na na ontvangst tot duidelijk is dat er niets aan scheelt. :owl:

2 likes

Beetje lastig om je na het lezen van de updates te feliciteren met de NA. Leuk dat de cijfers echt rondgaan op de urenring. Wel erg spijtig dat een mechanisch ongemak zich voordoet. En niet de eerste, begrijp ik. Hoop dat dit zich laat oplossen door Stowa.

1 like

Pfff hoeveel pech kun je hebben. Was wel een gaaf horloge.

1 like

Was rip :skull_and_crossbones::coffin::wilted_flower:. Benieuwd wanneer ze gaan antwoorden. Heb eigenlijk wel wat schrik. Als er geen nieuwe wijzers worden geïnstalleerd grote kans op gewoon permanent beschadigde wijzers. 'k Ga er al op voorhand op wijzen, denk ik ( no pun intended).

1 like

Stuur je hem terug voor reparatie of voor een refund?

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst :ok_hand: Aan de looks zal het niet liggen!
Het probleem met de wijzers moet toch wel op te lossen zijn.

1 like

Ging voor reparatie gaan, maar begin te twijfelen. Heb geen zin in het gedoe. Gaat het dan wel goed zijn. Eigenlijk toch wel een grote fail. Hoe kunnen ze zoiets opsturen. 🥸

Ja, het mocht zo niet verstuurd geworden zijn.

1 like

Balen zeg… Stowa kennende lossen ze het netjes op, maar dit is knudde. Ik zou gelijk even vragen of er niet toch nog ééntje ligt met een kleurtje naar jou gading!

Gr, Vigorelli

1 like

She’s back. Nu vriendinnetjes worden

nog een woordje over de service. Snel kunnen terugsturen en ok communicatie maar geen woord over het toch wel bizarre mankement. Oude wijzers en pakking zaten er terug bij. Is niet dat ze wijzertjes recht geplooid hebben of zo.

3 likes

Altijd een goed excuus voor een nieuw horloge :sweat_smile:
Gefeliciteerd ermee!

1 like