NA Steinhart Ocean One 39mm Green

Dan moet je het met de plaatjes doen :slight_smile:

Mooi horloge met een een prima prijs/kwaliteit verhouding en ik zou me over de pip maar niet te veel zorgen maken.
Gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst!

2 likes

Leuk horloge en wat ik hier op HF al eerder heb geventileerd: als hij er in een GMT black ceramic versie komt dan ga ik ook voor de bijl.
Veel draagplezier!

1 like

Erg mooi hoor en die groene bezel staat 'm goed.
Hmm,krijg ineens een flash over iets met een strakke groene broek die ook goed stond,maar dit terzijde :grin:

Kan dat vergrootglas eraf begrijp ik?
Direct doen dan want dat is echt lelijk.

1 like

Dank je. Ik ben wel heel erg tevreden en het is denk ik een “keeper”. Heerlijk horloge om te dragen in dit formaat. Heb hem nu even op zwart leer met wit stiksle om is te kijken hoe dat staat en ook dat is goed te doen. Ik denk wel dat ze met de rest ook een maatje kleiner zullen gaan. Ik heb namelijk van Steinhart zelf begrepen dat ze niet aan te slepen zijn op dit moment. Dus is het een kwestie van tijd denk ik. Nu eerst even flink wat van dit model verkopen en dan zo langzaam aan steeds meer modellen in kleiner formaat aan gaan bieden.

Dat zou met wat hitte er zo af te halen zijn. En voor Gnomon watches hebben ze op verzoek al een serie zonder kijkglas gemaakt. Schijnt toch ook veel vraag naar te zijn. En in het ergste geval laat ik er een nieuw raampje in zetten. Maar ik vond het ook niks en nu valt het me erg mee. Mocht het me toch nog storen zijn er dus een tweetal opties.
https://www.youtube.com/results?search_query=removing+cyclops+from+crystal

Hier nog wat wristshots met ander licht. Zal nog wat plaatjes maken op zwarte band zodra het licht wat beter is.

3 likes

Ja, ik ben er wel blij mee. Vind het in real life toch wel heel erg mooi.
Hoe bevalt die bij jou? Ook nog steeds tevreden? Ik wil toch ook nog een zwarte bezel erbij omdat ik die ook nog steeds erg mooi vind en het simpel te wisselen moet zijn.

1 like

Erg mooi,groen is echt een meerwaarde voor mij,zie je niet veel :+1:t2:

1 like

Ja als die ovm er ook komt in 39mm dan komt die er ook bij.
En ja, een blauwe zoek ik ook nog steeds. Een blauwe diver lijkt me ook erg mooi om erbij te hebben. Maar dan wel met een sunburst dial. Ik zou hem in het echt moeten zien maar vind het nogal vrouwelijk met die lichtblauwe dial.
Ze hebben in ieder geval 1 ding heel goed gedaan en dat is de maat te samen met de hoge kwaliteit.

Het zal mij verder worst wezen of anderen het als not done zien of als homage, nepper, namaak of replica. Het is gewoon een echte Steinhart :slight_smile:

1 like

Heel mooi!

Ik ben heel benieuwd hoe ie oogt met nato?
Zou je eens wat foto’s willen delen mocht je aan het experimenteren zijn? :slight_smile:

Ik heb niet echt een passende kleur nato en aangezien het me niet zo bevalt zal er ook geen passende komen. Ik zal wel als ik in de gelegenheid ben even plaatjes van de zwarte leren band die er nu op zit maken. Ik heb nog een topic met de vraag welke strap er nu het mooiste bij zal passen maar daar komt weinig reactie op. Zwart kan natuurlijk altijd. Maar misschien is olijf, bruin of groen ook mooi. Daar ben ik nooit zo goed in zelf.

1 like

Hier wat plaatjes op het zwarte leer wat ik toch ook wel heel goed vind staan

4 likes

Super mooi horloge. Ben mij aan het oriënteren op de Steinhart 39. Twijfel erg tussen de black of groene bezel. Groen begint wel steeds meer de voorkeur te krijgen. Lijkt mij ook goed staan met donker bruine leren band. Nog iemand wrist shots?

Bij deze…:stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

En nog een naast de 40mm groene Phoibos😜

2 likes

Mooi hoor dat setje. Ik heb de groene vandaag op de bus gedaan naar een nieuw baasje. Nu heb ik de OVM1 nog in 39mm. Heerlijke maat en prima horloge.

Maar ik ben wel is benieuwd naar die Phoibos hoe die nu is naast zo een Steinhart. Zin er merkbare kwaliteitsverschillen qua afwerking, uurwerk etc?
Edit: Ik zal er ook even een plaatje bijdoen van de OVM

5 likes

Phoibos: Myota 9015, bredere lugpunten, scherpere randen aan de band, bandpennen ipv schroeven, sluiting 18 mm, kast een stuk dikker en natuurlijk nog een stuk goedkoper😜

En de lume van de Steinhart wint

2 likes

Die lume is zeker goed van Steinhart. Dat die Phoibos een stuk goedkoper is weet ik en daarom was ik ook benieuwd of er merkbaar verschil is. Ik vind die Phoibos zeker mooi voor wat ik er van kan zien en heb daar ook nog over nagedacht. Toen kwam gelukkig die 39mm :slight_smile:

Maar beiden mooie horloges :+1:

2 likes