NA: Sternglas Naos Automatik

Veel plezier met je NA. Geloof ik. Onder voorbehoud. Ik heb namelijk wat vragen bij dit topic, zeker gegeven je overige verzameling die uit mint min mint duurdere duikers en een Speedy bestaat.

Hmm. Ik snap dit niet. Is dit nu een marketing-ding/plug of heb je wel gewoon een horloge gekocht?

Eerlijk gezegd ben ik er minder van onder de indruk omdat ik een eenvoudige mix van een Max Bill en Form-A zie, maar dan zonder de speelse details en met een setje plattere wijzers. Het heeft saffier, maar verder lijkt het verdacht op een Junghans hommage.

Mag ik vragen wat je richting deze mensen dreef, en niet naar Junkers of een Max Bill quartz?

15 likes

Jongens, hij geeft al aan dat het een collab is. Die jongens van Sternglass sturen in ruil voor wat promo’s op Insta een horloge op. Niets meer en niets minder.

Edit: de suggestie van @Chlorophyl lijkt me wel gepast. Aangeven dat het een advertorial Is.

2 likes

Echt, ik raad die website iedereen aan. Wat een komedie. Het wordt alleen maar beter en beter. Steeds als ik denk ‘het kan niet leger en wauweliger’, dan wordt het nóg leger en wauweliger. Met als klap op de vuurpijl nog een vertaling van de merknaam. :upside_down_face:

Here we assemble the case and bracelet to a fully-fledged star glass timepiece for you.

6 likes

Hmmm. Ik moet aan Chinezen denken. Waarom toch?

2 likes

Dat weet ik niet, op de website wordt uitgebreid voor het voetlicht gebracht dat de bandjes in Duitsland worden gemaakt.

7 likes

Prachtig horloge in een prachtige stijl, ik houd van de “eenvoud” van Walter Adolf George Gropius😀. Veel plezier er mee gewenst!

1 like

Ik dacht dat @Dao van @Jur te horen gekregen had dat dit soort insta-promo spul lekker op insta moest blijven.

6 likes

Buiten het promotie verhaal, verbaast me vooral de inconsistentie in de opvattingen van TS over dit soort horlogemerken. :face_with_raised_eyebrow:

8 likes

Ik heb duidelijk aangegeven dat het een collaboration is. Kun je lezen in de tekst. En ik schrijf deze NA niet vanuit The Watch Brigade, maar als RLC. Ik ben hier niet om reclame te maken. Ik heb mijn horloge immers en krijg er verder geen geld voor of wat dan ook. Vond het wel en grappig horloge om te delen en ik ben als RLC de watch snob positief verrast.

Ik ben onder de indruk van hoe het horloge gebouwd is en afgewerkt is voor het luttele bedrag van 300 euro. Nothing more nothing less.

Op het einde het verhaal over die kortingscode was niet promotie bedoelt maar meer van als iemand het een leuk horloge vindt en hem ook zou willen bestellen, kan ie geld besparen.

Als het Chinees was geweest dan had ik ze gezegd stick it where the sun doesn’t shine. Maar het is Duits en ik vond het wel grappig en de moeite waard om te proberen en ik dacht deel het even uit enthousiasme.

Jammer dat het allemaal zo negatief wordt opgevat.