NA: Swatch, Pompidou serie

Vandaag ben ik naar het Stedelijk in Amsterdam gegaan. Heerlijk, dat dat weer kan.
En natuurlijk ben ik onderweg, van het Centraal Station naar het Museumplein, alle winkels langs gegaan waar ze horloges hadden: Lucardi, Siebel, Seiko, Swatch en de Bijenkorf. Bij Gassan heb ik in de etalage gekeken (daar durf ik niet naar binnen).
Wat me opviel, was dat al die horloges zo op elkaar lijken. Verder is het zo, in het algemeen, dat de dameshorloges lelijk zijn en de herenhorloges te groot.
Aanschaf overweeg ik nu alleen als ik het horloge zou willen dragen, als het niet lijkt op wat ik al heb en als de prijs zo is dat ik het ervoor wil betalen.
Twee waarop ik een oogje had, zijn vandaag afgevallen: de Seiko presage met rode wijzerplaat (SPB) en de Hamilton khaki. De Seiko was in het echt lang zo schitterend niet als op de foto. Bovendien vind ik 990 euro teveel voor dat horloge. De Hamilton ziet er weliswaar goed uit, maar die zou ik waarschijnlijk niet liever dragen dan mijn Lorus van 40 euro ( ja, ja, ik weet dat ze wat kwaliteit betreft onvergelijkbaar zijn).

Maar de Swatch die ik heb gekocht, vond ik leuk. Ik denk niet dat ik hem hele dagen ga dragen, maar wel zo af en toe. Ik had niks wat er op leek, de prijs was min of meer okay dus ik heb hem meegenomen.
Zie hier:

47 likes

Leuk dagje uit! Heb je foto van de band? Mondriaan? Kwam je niet in de verleiding voor een Moonswatch :grin:?

Het ziet er niet heel comfortabel uit.

Bij Gassan bijten ze trouwens vrijwel nooit hoor, kun je prima naar binnen.

2 likes

Kijken, kwijlen en niet kopen :joy:

1 like

Gefeliciteerd Petra met deze Swatch als NA. Sinds je intrede hier ben je lekker bezig. Verrassende keuze

2 likes

Nee Die vind ik te duur. Er kwam wel een man naar vragen toen ik er was. Vast een HF-lid (rond 3 uur, korte broek, T- shirt, baard, niet meer piepjong, ben benieuwd wie het was).
Het is de Mondriaan inderdaad.

1 like

Dat weet ik wel. Maar ik ben veel te bang dat ik in de verleiding kom om een heel mooi en heel duur horloge te kopen.

2 likes

Volgende keer gewoon naar binnen. Die mensen bijten niet.

1 like

Hij zit wel lekker. Maar ik moest bij het raam gaan staan om die foto te maken. Vind ik trouwens toch lastig, die wristshots.

2 likes

Een Swatch is altijd leuk om te hebben! :+1:

1 like

9 likes

Leuk wel, hoor, zo’n stukje moderene kuns. Veel plezier er mee!

Maar wat ik me afvroeg: Wat heeft De Stijl met Pompidou te maken? Die man volgde De Gaulle toch op, als ik me niet vergis?

2 likes

Centre Pompidou, dat geweldige museum in Parijs. Daar hangt ongetwijfeld iets van Mondriaan. Swatch heeft een serie gemaakt met afbeeldingen van werk van moderne kunstenaars.

4 likes

Het horloge zelf is niet mijn smaak maar alsnog gefeliciteerd met de aanwinst :+1:

2 likes

Dat had ik vroeger ook wel hoor , maar is nergens voor nodig . Ook bij de dealers van de wat luxere merken kan je gewoon naar binnen stappen .( meestal wel even aanbellen ) :stuck_out_tongue_closed_eyes: maar tot nu toe altijd een vriendelijk welkom .

1 like

Leuk horloge Petra, soms is het wel aardig om een iets heel anders om de pols te hebben. Zo kocht ik laatst een hele aparte Hamilton, daar kreeg ik behalve complimenten ook commentaar op😀. Veel plezier met jouw nieuwe Swatch Mondriaan!

3 likes

Witte sokken en sandalen?

Tof horloge, proficiat

Dat deze keer iemand fate eens iets over horloges kan leren.
Meestal is het andersom. :facepunch:

1 like

Niet meer piepjong, haha, netjes verwoord!

Veel plezier met je nieuwe Swatch. Blijft toch een leuk merk.

1 like