NA: Trip van Fossil naar Fifty Eight!

Let start from the beginning shall we.

Afgelopen jaar heb ik besloten maar weer eens een nieuwe horloge te kopen voor de verjaardag.
Want de oude Armani was wel een keer aan vervanging toe, had dat ding al bijna 6/7 jaar!
Zo nu en dan een nieuw batterij erin en dat ding deed het verder prima verassend genoeg.

Maar goed, ik wou nu een keer “the real deal” geen quartz en geen gezeik met batterijen meer.
Dus een automaat, beetje inkijk in het uurwerk zou wel fijn zijn en het moest een merk zijn met een goede reputatie.
Natuurlijk koos ik voor een Fossil…Volgens de reclames die ik toen her en der zag moest dat wel een goede zijn. Achteraf kwam ik er trouwens achter dat ik Fossil had verward met Tissot :clown_face:, anywayz ik was nog steeds wel tevreden met mijn nieuwe aanwinst.

Waar het gelazer begon…
Eind 2019, 17 oktober om precies te zijn maakte ik een account aan op HF.
Ik was al paar weekjes aan het meelezen en vond het allemaal erg interessant, zeker het blauwe gedeelte : )

De Armani en Fossil, tja deden me niet heel veel meer. Maar ik kon nog geen kant op want mijn newbie account liet dat nog niet toe.
Ik knalde er een topic tegen aan :))

De Fossil heb ik zelfs nog kunnen verkopen hier, wel met 50% verlies maar dat mocht de pret niet drukken.
Ik kon nu beginnen aan een reeks mooie nieuwe aanwinsten.
Dit heeft een jaar HF mij gebracht.

Instap fase.
Twee Seiko duikers in een week gekocht.

Horloge met een verhaal fase!
Bulova Lunar Pilot.

Een keer wat anders proberen dan de menigte fase.
Yema Navygraff.

Laat ik deze een keer proberen, komt al zovaak voorbij horloge.
Sarb017 - the Alpinist. Dit is tot zover de enige waar ik honderd procent van weet dat ik hem nooit weg zal doen.
Zonder enig twijfel my preciousssss!!

Je moet een keer een clean dial Pilot watch hebben gehad.
Damasko DA37.

De op plaatjes geweldig, die moet ik absoluut hebben maar vervolgens geen klik horloge.
Seiko SPB147

Oke als ik die heb stop ik met verder kijken horloge!
Vandaag trotse eigenaar van een Black Bay 58! Deze zal ik zeker niet snel weg doen, maar stiekem ben ik alweer aan het nadenken over een volgende
hahaha. Kansloos!

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen :slight_smile:
Ps van de bovenste rij heb ik enkel de sarb017 nog en nu de Tudor erbij.

52 likes

Mooie reis! Mooie uiteenzetting en ik herken veel. Die BB58 is zeker een tof hoogtepunt. Ik ben wel benieuwd waar je nu alweer aan denkt? :cowboy_hat_face:

2 likes

Lekker! Precies mijn woorden en de BB was twee maanden later alweer vertrokken :joy: geniet ervan :smile:

1 like

A wise man once said :rofl:

2 likes

Leuk verhaal en gefeliciteerd natuurlijk. Heerlijk horloge. Samen met de sarb een mooi duo voor de afwisseling. Geniet ervan!

2 likes

Een nette Grand Seiko op leer bv.

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Serie mooie horloges :+1:. In dit tempo eindig je wel in het groene deel van het forum.

Volgende halte, submariner?

1 like

Ik neig eerder naar een daydate, en als ik mijn vrouw mag geloven krijg ik die ooit van haar cadeau :stuck_out_tongue:

1 like

Mooi ding! :wink: :wink:

Ook een prachtige Tudor!

1 like

Je hebt een aangename smaak op horlogegebied.

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

1 like

Mooi om te lezen dit.

Zit zelf nog in de fase.

Maar even doorsparen, kopen en weer flipperen.
Kan niet wachten :rofl:

1 like

Oh ik had de Tissot Gentleman een tijd terug besteld.
Die vond ik zo gaaf op de foto’s en had 'm al een tijdje op het vizier staan.

Eenmaal binnen had ik meteen door dat dat hem niet ging worden. Die was letterlijk gone in sixty seconds (heb ik maar niet meegenomen in overzicht) :joy:

Soms is het verstandiger om even in de winkel te kijken/passen :thinking:

1 like

Ik zou die zwarte BB58 van mij eigenlijk wel terug willen. Ik heb daarna een 14060 Sub gehad die het niet deed. De BB58 is in alles een stuk beter dan een 5 digit Sub.

Edit: ik wilde je een Vanguard strap aanraden. Vergeten om deze zin toe te voegen.

Ik mag dat wel.

Veel plezier ermee!

3 likes

Prachtig horloge, ben er zelf ook super blij mee. Geniet ervan en bedankt voor het leuke verhaal en foto’s :+1:

1 like

Hey dat staat hem heel goed! Dat ga ik met de zomer ook proberen :ok_hand:

1 like

Hahah heel herkenbaar verhaal. Liep vorig jaar ook met Daniel Wellington rond. En heb nu binnen een jaar tijd 12 horloges geflipperd.:grimacing:

Die Sarb017 is een ongelofelijke knaller, maar vorige week toch geflipperd omdat mijn voorkeur toch wat meer uitgaat naar 36mm.

Nu maar even rust met drie horloges.:joy:

1 like

Leuk verhaal! Veel plezier met je klokken… ben inderdaad ook wel benieuwd waar je huidige zinnen op uitkomen…

2 likes

Mooi verhaal en herkenbaar. Ik heb ook de Sarb017 maar de BB heb ik geen klik mee, net als een sub trouwens, ik ga voor groot, kleur/panda en/of chrono.

Heb je al eens een stemvorkhorloge gehad? Of een mooie (omega) Chrono?

1 like