Recent een paar leuke dingen op de kop getikt die bij de dochter wel in de smaak vallen .
Een art deco design van Pax, geen idee hoe oud, met een ETA 1201 binnenwerk en 20 micron verguld.
Gratis gekregen bij een andere horloge, liep niet meer. Even een onderhoud laten geven en loop weer als een treintje .
De meest recente aanwinst is dit Tissot Nuevo Horizonte uurwerkje, gekocht voor een appel en een ei, en loopt ook mooi op tijd. Verguld blijkbaar, maar geen idee hoe oud of welk binnenwerk erin zit.
Iets wat al een paar decennia in de kast ligt (mijn vrouw is geen uurwerkliefhebster) maar mijn dochter ook wel leuk vindt, is dit massief gouden Zenith horloge. We hebben dit ook letterlijk gevonden op straat toen we meer dan 30 jaar jonger waren (en ik nauwelijks in een uurwerk geïnteresseerd was).
Ik ken het merk niet echt, weet ook niet welk binnenwerk erin zit, en het heeft al die jaren slecht een paar dagen gelopen. Maar zogauw de kroon even een paar rondjes draait, loopt het weer als gesmeerd. Moet een heel fijn binnenwerkje zijn. Je hoort het nauwelijks tikken.
Iemand die hier iets meer over weet ?
En dit zijn de twee nieuwe samen met de eerder gevonden Tissot Tradition 17174 :