Waar dan wel over? Nu snap ik het niet meer?
Je hebt er problemen mee als iemand met een echte Rolex een watchpouch laat maken voor eigen gebruik met een Rolex logootje erop. Maar vind het persoonlijk niet erg om een horloge te kopen dat bijna een 1 op 1 kopie is van een Rolex Submariner van een merk dat nul komma nul eigen initiatief en ontwerp heeft en hun zakken probeert te vullen met het succes van Rolex door hun ontwerp te stelen…Bijzonder!
Die dag kan eerder zijn dan je denkt als je stopt met 13 in een dozijn rip-offs te kopen. 20 horloges van 100-200 euro is al bijna een halve Rolex.
Laten we deze zinloze discussie maar lekker laten voor wat het is. Let’s talk watchpouches again. Of iets in die trend.
Ik ga even voor koffie ipv popcorn hoor, beetje vroeg nog…
#metoo
Dat gaat ook mij te ver. Als die vent het licht aan moet houden moet hij het licht aan houden.
Het moge duidelijk zijn dat een lap leer waar “Handavinci” en het logo van de Latin Kings op staan geen replica van een horloge is.
Dat mag je doen, maar dan mag hij hier niet meer gepost worden, want replica. Zo makkelijk is het toch?
Ik vind jouw reactie nodeloos overtrokken. Spugen op die reparateur is overigens net zo nodeloos overtrokken.
“Two wrongs don’t make a right”, zeg maar.
Je hebt groot gelijk.
Fantastische film, maar man man man man, dat karakter.
Hahahaha.
Dit is één van de best passende GIFje dat ik in lange tijd heb gezien!
Kudos.
Ik heb overigens wat gegraven:
Los van de vraag of 500 jaar prior art die kroon wel echt beeldmateriaal van Rolex maakt, is er in Japan jurisprudentie te vinden waar de rechter letterlijk zegt dat de makers van make-up en apparel niet hetzelfde zijn als de makers van horloges, wat dus geen reden geeft om een maker van “apparel” met een kroontje er op dat te verbieden.
Wel vraag ik me af welke muppet in 1925 een vijfpuntige kroon als “Trademark” heeft geaccepteerd, nogmaals, gegeven 500 jaar prior art van vijfpuntige kronen in familiewapens.
Wel fijn dat watchpouch dus niet gesued kan worden voor gebruik van het HanDaVinci en Watchbrigade logo.
Begon me al een beetje zorgen te maken om Wesley.
Mooi spul Ralph, veel plezier ermee!
Heb Wesley ook ooit toestemming gegeven om mijn ‘logo’ te gebruiken…
Dat zie er ook erg gaaf uit! Heel mooi subtiel gedaan!
Dan is een beeldmerk op een lap leer dus geen replica, schending van merkenrecht of zelfs ook maar hommage te noemen dus? Volgens Nederlandse jurisprudentie?
Kijk. Kunnen we die discussie ook afsluiten: Never happened. EDIT: Kut. Ik zie net dat de de Coronet in elke vorm hebben geprobeerd te trademarken. Maar wel met het woord Rolex er bij, toch?
Zelf bedacht? Ik vind het prachtig dat je in zes boogjes een abstractie van een vos neer zet die perfect herkenbaar is. Doet me aan een interview met Picasso denken waar hij in de stoel van een barbier zat, de zeepkwast in handen nam en op de spiegel van de goede man in vier halen een perfecte abstractie van een stier neerzette.
Zoals ik dat interpreteer is het het kroontje + Rolex er onder, en hebben ze niet een kroonvorm geprobeerd te trademarken. Want ja, 500 jaar prior art.
Ik vind IP discussies wel leuk hoor, want het is ooit door Koningin Anna van Groot-Britannië om deze reden bedacht:
Whereas printers, booksellers, and other persons have of late frequently taken the liberty of printing, reprinting, and publishing, or causing to be printed, reprinted, and published, books and other writings, without the consent of the authors or proprietors of such books and writings, to their very great detriment, and too often to the ruin of them and their families: for preventing therefore such practices for the future, and for the encouragement of learned men to compose and write useful books;
In de tussenliggende 311 jaar is intellectueel eigendom ontspoord om doekoe uit iedere droge citroen en frivoliteit te kunnen knijpen, met zeer slechte gevolgen voor mens en maatschappij. Het drukt innovatie en concurrentie de kop in en kost levens bovendien, als je pharma er bij betrekt.
Ik pleit er dus voor om bepaalde vormen van intellectueel eigendomsrecht dermate te versoepelen of zelfs af te schaffen, zodat ome @HanDavinci zonder zich zorgen te maken een 14e eeuws symbooltje op een lapje leer mag laten stansen.
Mooie set hoor; Wesley blijft hier toch nog aanwezig !!
Wat een fenomenale collectie!!!
Edit: oh wacht dat ben ik zelf…
Probleem van SybrenAnne is dat hr.Han spuugt op mensen. En dat in coronatijd.
Terug spugen is nooit de oplossing. Iemand hypocriet noemen terwijl er geen hypocrisie heeft plaatsgevonden is ook nooit een oplossing.