Name that Seiko!

Nee, ik bakte er ook niets van. Te weinig zelfs om mij aan een post te wagen. Heb zelfs nog even met mijn eigen Seiko’s vergeleken, maar heb te veel mods om een zinnig woord over het origineel te kunnen zeggen…:slight_smile:

Maar…een leuke topic en een prachtige collectie Hans! And counting…:~

(tu)(tu)(tu):)-D

Dick

Alleen de BFK’s en de beide batterij quartzen stonden(ongeveer) gelijk. En de turtle, want die had ik gisteren om
Tijd dat ik een 10 voudige watchwinder aanschaf!

Met de gele BFK onderweg denk ik dat ik de “gewone” BFK met de zwarte plaat weg ga doen.
Moeten niet allemaal trios worden, je moet ergens een lijn trekken :smiley:

En wat vindt je nou de mooiste, de fijnste, de dikste en je all time topper?

De mooiste is mijn Sumo, op korte afstand gevolgd door mijn snow monster mod en de Turtle
De Sumo is ook mijn all time top seiko, schitterende details in de kast en het mooiste blauw dat ik in een wijzerplaat zag
Prettigste dagelijkse horloge 1 van de twee bosses
Mijn (letterlijk) allerdikste staat er niet op, dat is de Ecozilla van Citizen

Ik heb ook diverse Seikos weer doorgeschoven, langzaamaan wordt je verzameling steeds mooier
Wat eigenlijk ontbreekt is een Stargate, maar die kan me eigenlijk niet zo boeien

Gnik Schreef:

Wat eigenlijk ontbreekt is een Stargate, maar die
kan me eigenlijk niet zo boeien

Grappig, zat ik ook net te denken en de eerste Stargate heeft mij ook nooit echt over de streep kunnen trekken. Maar ik moet zeggen dat de nieuwe SRP-Stargate dit toch wel lijkt te gaan doen. Vooral de blauwe vind ik echt een beauty!

Vind jij trouwens de solar chrono divers niks? Die hebben toch ook heel veel aanhang onder Seikoliefhebbers.

Mooie collectie, hoor. Jammer dat ik deze post wat laat zag. Had ook wel even mee willen spelen! : )

Ik had de plaatjes van de nieuwe Stargates gezien.
Zijn inderdaad wel mooier dan die oude, maar die cyclops… Maar misschien went dat wel, ze hebben ze op sommige limited editions al uitgeprobeerd.
Ik zou wel een solar willen, maar geen chrono. Ben geen fan van al die subdials en extra knoppies. Dat vind ik juist zo mooi aan de divers die ik nu heb: functionaliteit staat voorop, just the basics: uren, minuten, seconden en de bezel. Nou ok datum er kan er ook nog bij;)
En dat je daarmee klokken kunt maken met een eigen gezicht, tot aan de lumen toe, dat laat Seiko toch mooi zien.
Oh ja, dat Landmonster wat onlangs langs kwam op HF, dat was een mooie :~

Zelfs deze niet heren?

Dick

Leuk topic. Had een hoop anders verwacht. Vooral kwa band. Best een leuke verrassing zo.

Enneh, zou het bijna vergeten: mooie verzameling (tu)

::o
Ok, ok, heeft toch wel wat…