Natobandje:voor of tegen?

In de loop der tijd is het mij opgevallen dat natobandjes doorgaans maar twee verschillende reacties oproepen,je vindt het wat of je vindt het niks.Zelf vind ik ze een enorme aanwinst,vooral bij vintage klokjes kunnen ze een erg mooi effect op het horloge hebben. Graag jullie bevindingen.
Groet,
Maarten.

Het gaat m.i. niet eens om de vorm of het NATO systeem
je kunt hetzelfde effect bereiken met een “normaal” bandje
maar dan van textiel i.p.v. leder of staal.

In veel gevallen vind ik Nato bandjes goed staan, maar vaak ook niet. Het horloge moet vooral niet te dik zijn, want het komt hoger op de pols te liggen door de Nato band. Op zogendaamde “tool” watches staan ze het beste imo. In het afgelopen jaar droeg ik 90% van de tijd mijn horloges op een Nato band, maar daar ben ik nu vanaf gestapt.

Vergeet ook niet de velcro / klittenbandjes
op de een of andere manier vind ik die omdat een velcro
dikker draagt dan een nato en vaak iets breder is dan de lugbreedte, weer beter voor de wat kleinere horloges,
je hebt met velcro tegelijk een “NATO” look en de zekerheid dat je horloge niet gelijk kapot valt zodra er een pinnetje losbreekt.

Ik vind Nato’s (en Zulu’s) heel fijn :~. Afhankelijk van mijn stemming zet ik er een ander kleurtje/patroontje op en bovendien zijn ze erg makkelijk te verwisselen. Daar komt nog bij dat ze met warmte erg fijn dragen. Op vakantie neem ik vaak een nato mee in de kleuren van het vakantieland :smiley: Wel attent zijn op de (grote) kwaliteitsverschillen. Sommige goedkope nato’s gaan snel rafelen bij de gaten. Dan is het mooie er heel gauw vanaf en gaan ze de prullenbak in bij mij:(

Zeker voor, heb net een NATO met vergulde ‘hardware’ besteld, die kan op een verguld vintage horloge. Met een leren bandje is een vintage klok soms een goede dresswatch, terwijl op nato t net even wat sportiever staat.

voor mij alelen NATO, zulu vind ik veel te dik en stug, niets voor mij.

Mijn beste,

Ik vind een Nato horlogeband in sommige situaties, comfortabel!!
Met name in de zomer. Lekker licht en luchtig om de pols.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Tempus Fugit Schreef:

Ik vind Nato’s (en Zulu’s) heel fijn :~.
Afhankelijk van mijn stemming zet ik er een ander
kleurtje/patroontje op en bovendien zijn ze erg
makkelijk te verwisselen. Daar komt nog bij dat ze
met warmte erg fijn dragen. Op vakantie neem ik
vaak een nato mee in de kleuren van het
vakantieland :smiley: Wel attent zijn op de (grote)
kwaliteitsverschillen. Sommige goedkope nato’s
gaan snel rafelen bij de gaten. Dan is het mooie
er heel gauw vanaf en gaan ze de prullenbak in bij
mij:(\

Kwaliteitverschil is inderdaad opvallend,met eensecondelijm kun je echter wel eens een zwakkere broeder repareren.