Nederlandse horlogemerken only

Twee concepten van mij in samenwerking met Aramar
De uitverkochte Aramar Long Beach Racing Chronograph


En de nog te bestellen vintage 60’s/70’s inspired Walrus Duiker met eta2824-2 automaat


6 likes

Beslist :+1:t2:

Door dit draadje bedacht ik mij dat ik ook nog deze Indus in een laatje had liggen. Jaren 60 en Nederlands volgens Mikrolisk.

Niks mis mee eigenlijk. Mooie jaren 60/70 vormgeving, RVS kastje, ETA 2772 automaat. Degelijk motortje dus, volgens Dr. Ranfft zijn er van deze caliber familie in totaal ruim 25.000.000 (miljoen!) exemplaren gemaakt. Altijd handig voor de reserveonderdelen als er wat gerepareerd moet worden. Dit is er dus een van die 25 miljoen…

Hier te zien nog even zonder bandje, ik ben er iets voor aan het maken van blauw struisvogelleer (in de achtergrond). Als het klaar is maak ik daar nog wel weer een topic van.


Voorkant


Achterkant


Binnenkant, cal. ETA 2772 Automaat. Oudere wat stoffige foto, nog met het oude versleten zwarte bandje.

7 likes

Gaaf bandje op die Emkoza :+1:

1 like

15 likes

21 likes

Met Nederlandse dagaanduiding! Prachtig horloge dit…

3 likes


En ook hier hoort ie thuis.

1 like

5 likes

Iemand ervaring met dit merk?

3 likes

Ik moest bij dit topic gelijk aan Velona denken. Mijn vader moet ergens een vergulde handopwinder hebben liggen. Mij staat bij dat ik dat horloge zon 20 jaar geleden wel eens van hem ‘leende’. Hij had hem ergens in de jaren 70/80 via zijn werk bij Raming en later V&D gekocht als net horloge voor onder zijn pak :slightly_smiling_face:

2 likes

5 likes

Is toch genoeg over te vinden op het forum.

:smirk:

1 like

Pancor uit Enschede

7 likes

Ook hier is Nederland vertegenwoordigd in de collectie. Geen Dutch made, maar zeker wel Dutch design :star_struck:


opklikken voor scherp /groot

6 likes

pellikaan

Mijn bijdrage aan de Utrechtse economie.

7 likes

9 likes


Vandaag ontvangen ,verkregen via kickstarter nederlands merk pancor

4 likes

7 likes