Deze band zit standaard op de Ranger maar past ook op de BB58
Ik denk niet dat hij op de BB54 past.
Deze band zit standaard op de Ranger maar past ook op de BB58
Ik denk niet dat hij op de BB54 past.
Waarschijnlijk een enigszins polariserende opmerking, maar ik moet altijd even fronsen wanneer ik op een wijzerplaat de aanduiding “IIII” zie in plaats van “IV”.
Hoewel ik de historische, esthetische en praktische motieven voor deze keuze begrijp, blijf ik moeite houden met deze afwijking van de klassieke Romeinse cijfernotatie. Het wringt, hoe verklaarbaar het ook is…
Ik vind die snowflake wijzers juist heerlijk. I.c.m. de lume van Tudor ook super leesbaar in het donker. Voor mij zijn het de rivets op de band, wat een afschuw is dat.
Daarnaast Seiko uurwerken die vanaf n uurtje of 9, de datum beginnen te schuiven. Of überhaupt een datumaanduiding, veel horloges zouden zoveel mooier zijn zonder.
Dacht dat hij perfect was.
Alleen…vind hem teveel glimmen voor een “tool”.
Ja echt, vond het soms irritant.
Kon de prijs maar niet plaatsen bij wat ik zag… Overrated x2
Band zat niet lekker, kreeg hem nooit lekker op de pols.
Altijd maar dat net niet.
Wilde er niet vanaf, want hield vol dat hij perfect was.
Toch verkocht…had ik meteen moeten doen.
Ranger terug gekocht.
Dat klopte van alle kanten.
Geen datum vind ik ook een plus punt van de Tudor.
Heb je een nieuwere explorer gekocht?
Ik heb de pelagos 39 bijna perfect. De OEM titanium band is prachtig en de quick adjust werkt eveneens goed… maaaar die lange clasp is niet alleen esthetisch niet mooi maar het is ook nog eens scherp. Als er toch een alternatieve clasp zou zijn
Nu op rubber van zealande en heb een uncle titanium band onderweg
Ja toen was hij nieuw idd…bij Gassan
Dat moet nog blijken. Zo lang gebruiken ze dat in-house uurwerk toch nog niet? Jarenlang hebben er ETA’s in Tudors gezeten.
Edit:
O.k., dan.
Verder prefereer ik de 54 ook boven de 58 en heb je een punt m.b.t. de urenwijzer. Mercedes wijzer vind ik beter staan. Maar daar is zeker niet iedereen het mee eens. En ik kom ook uit een tijd dat zo’n beetje alle duikers een dergelijke urenwijzer hadden. Dus dat voelt en oogt lekker vertrouwt en old-school. Hou ik wel van.
Ik vond dat oude ‘5 schildje’ altijd wel leuk, juist. Leuk ook dat de pas uitgebrachte ‘Gene Krantz’ reissues dit ook weer hebben!
Ik hou helemaal niet van horloges met Roman numerals. Alleen bij Cartier kan ik dit enigszins verdragen. Maar die zou ik dan weer niet kopen, om dat deze voor mij te dressy/formeel zijn. Ik draag al ruim 30 jaar bijna alleen maar duikers.
Eens. Maar toch check ik elke dag wel minstens één keer de datum op m’n horloge en bij een no-date mis ik dat dan toch ook wel weer. Dus voor mij voegt het functioneel wel wat toe.
Deze is net niet perfect. Er had Rolex op moeten staan……
Tudor is eigenlijk altijd net niet.
Ik lees vanavond de reacties wel
Twee verschillende fonts… bij veel dingen niet goed
Nou eerlijk wat een heerlijke band en monochrome kleurenpallet. Zonder de snowflake zou het zeker voor mij een optie zijn zelfs zonder Rolex erop.
Ja en nee. Als je het dan doet doe het dan goed en gelijk een Pencil hand. Nietwaar @Fate_Amenable_To_Change
.Misschien net een ander klasse maar de Casio AQ-800 serie is prachtig, funcitioneel maar er zit dan net geen lampje in. Dat maakt het weer net niet me daily.
Dan blijven er al niet zo heel veel over voor je.
Even het Romeinse cijfers topic voor je nagetrokken.
Daar is het op dit moment 21 tegen 3 voor de 4 streepjes.
Oja, en natuurlijk de SBGX. Geniaal ding, prachtig om te zien, uurwerk is een kunstwerkje, boterzachte band. Maar helaas geen micro-aanpassing op de sluiting, daarmee ondraagbaar, en valt dus af. 99% perfect maar toch 0.
Lampje is altijd handig bij een digitale horloge