Thanks voor jullie reacties heren. Het topic is ge’upt door een nieuwe gebruiker. Het is al een aantal maanden geleden Heb alles ook al weer doorgeflipperd.
Nou, het was me een waar genoegen, ik wilde zo iemand bij mij in de buurt hebben wonen! Grappig: Rob is echt een naam voor horlogeklussers!
Nou, ik wou dat mijn 18 jarige zoon een dergelijk horlogepassie had, maar die interesseert zich meer voor kleding van 40er en 50er jaren stijl…
Tja, dat komt er nou van!
Jammer, de OP deed wat passie voor deze horloges vermoeden; heb meer het idee dat je een handelaartje bent, of niet?
Ook getuige de post hier vlak boven, dat je horloges aanbiedt aan HF-leden terwijl ze nog in bezit van de eigenaar staan en op Marktplaats staan.
Nee hoor! Gewoon heel onrustig in wat voor horloges ik wil. Wil namelijk alles een keer proberen. Daarnaast maak ik er een hobby van om leuke deals te zoeken
En er voor in de plaats heb ik nu een vintage Seiko Tuna en een Milus Snow Star, wat blijvertjes zijn.
Als je meerdere bijdragen van hem gelezen zou hebben, zou je door hebben gehad dat dit geen ordinair handelaartje is… Sorry, ben een beetje klaar met beschuldigingen die nergens op gestaafd zijn…
Nope. De flipperitus. Lastig te genezen. Kan op veel onbegrip rekenen in sociale omgeving in de ruimste zin des woords (lees: ook het forum). Maar vrij onschuldig, geen blijvende schade. Tenzij je nieuwe Breitlings en incourante Omega modelletjes gaat flipperen.
De bumper is inderdaad een redial
Flauwe reactie hoor.
Zal allemaal best, maar 5 horloges binnen een paar maanden weer verpatsen en dingen doorhandelen voor je het zelf in bezit hebt vind ik vreemd. Maargoed, wie ben ik.
Alright, my bad blijkbaar
Candide heeft er 48 (was het zoveel?) verpatst op 12 maanden.
Ik heb er denk ik een 15 tal de laatste 4 maanden verkocht.
En heb alweer een horloge of 8 klaarliggen die weg mogen.
Dat lijkt misschien veel, maar als je in acht neemt dat ik rond de 30 horloges momenteel in collectie heb valt dat best mee toch?
Handelen/ruilen/flipperen hoort toch bij elke verzamel-hobby? Mooieklokjes gaat heus niet overal het onderste uit de kan gaan halen om winst te halen, en ik heb al vaak break-even verkocht (nog nooit met verlies gelukkig).
Gewoon om plaats te maken voor iets anders/mooier/heter/sneller/beter
Ik koop veel voor een naar mijn inziens mooie prijs dat dan toch niet een blijvertje blijkt omdat ik al iets beter in de collectie heb of toch net niet mijn smaak na een weekje dragen.
Kan toch gewoon?
Prachtige story & mooie aanwinst.
Inderdaad, heb precies hetzelfde. Daarnaast is het grotendeels hebberigheid. Als ik iets moois zie, móét ik het hebben. De volgende dag zie ik weer wat anders moois, en dan moet het minst mooie of wat ik het minst draag er uit. Het nadeel aan vintage is dat er zo veel moois is… Betwijfel of ik ooit klaar zal zijn… Flipperitus en hebberigheid. Geen goede eigenschap haha.
En wat betreft dat verkopen voordat ik het binnen had was een resultaat van mijn doorgeslagen enthousiasme toen en is al lang en breed vergeten en vergeven toch @xxof?
Juist. Ik snap het een beetje, maar het staat ver af van wat ik zelf doe. Maximaal 10 horloges en ik denk soms letterlijk maanden na over 1 aankoop. Zou ook niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om überhaupt die pakjes te versturen! Anyway, ik hoop dat ik geen flipperitis ga krijgen.
Goh is wel een leuke ziekte. Elke keer ik in de horlogedoos kijk zie ik een AP RO blinken in gedachten. Maar het gedacht dat ik sommige schatjes ervoor zou moeten verkopen slaat me tegen
Ik had er ook in een lichte vorm last van, de flipperitus. Meerdere keren per dag zoeken op forums en verkoopsites, gaat nogal wat tijd inzitten. Er is ook zoveel moois te krijgen in de horloge wereld, hoe meer je zoekt hoe meer je tegen komt en daar word je hebberig van
Vind het eerst wel even goed zo. Even de focus leggen op andere dingen in het leven.
Eens, mijn drie andere hobby’s (vriendin, reizen en mijn motor) kosten ook behoorlijk wat tijd en geld. Moet de aandacht en middelen een beetje verdelen!