Niet lopende Seiko

Dit horloge een aantal maanden geleden gekocht in japan. Dit is een horloge die je opwindt door er even mee te schudden/ te dragen.

Nu wil dit niet meer werken, ik heb het horloge vannacht op de watch winder gehad. Dit wil helaas ook niet helpen.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Heb het horloge enkele keren omgehad, zonde!

Graag hoor ik wat jullie te zeggen hebben!

Groetjes

Kan je er mee naar een Seikodealer gaan? Ik neem aan dat er nog garantie op zit…

2 likes

Welk uurwerk zit er in?

Dit heet de Seiko Swing.

Voorbeeldje:

Echter, soms zit de rotor een beetje vast,
dan een paar keer fors schudden tegen de handpalm van je andere hand.

2 likes

Dude. Dan is er echt meer aan de hand hoor… @RonBeton, kom maar langs voor een gratis check-up. Paar biertjes of een flesje Chauvignon Blanc mogen. :wink:

Denk eerder aan een losgekomen schroef of zo. Net nog een PO hier gehad, waar door de zichtbodem duidelijk de GEHEEL losgekomen automaatkloofschroef zichtbaar was. In combinatie met vocht in het uurwerk EN nog garantie, lekker doorverwezen. Beter voor iedereen.

7 likes

Mag ik mee?
:laughing:

2 likes

Heel klein ateliertje hoor! Dan wordt het al bijna intiem. :sweat_smile:

2 likes

Klein maar fijn Peter, klein maar fijn! :grin:

1 like

Dank voor het aanbod peter. Klinkt heerlijk! Ik ga “helaas” naar de wedstrijd van Feyenoord vandaag.

1 like

7s36

En het advies van Serge2 mbt garantie?

Is al een ouder modelletje. Gekocht in Japan, aantal maanden geleden, dus aanspraak maken op garantie lijkt me lastig

Ik heb dezelfde en die heeft een zichtbodem. Losse schroef zou dan mogelijk te zien zijn.

1 like

Garantie gaat toch in vanaf de aankoopdatum en niet vanaf productie?

@RonBeton … ik woon niet in de buurt, maar wil er wel naar kijken… anders iemand bij je in de buurt…

@Chlorophyl heeft ergens een kaartje met horlogemakers in Nederland staan ip jet forum…

1 like

Check!

1 like

Lekkerder nog: een Cognac Hennessy V.S.O.P., verrukkelijk. :smiley: