Zeeeeeer duur
Potverdorie zeg dat is nog eens een belofte van formaat.
Ik moest hartelijk lachen, dank voor het posten @Bert86!
âŹ3500
ETA-2824
Ze hebben afgekeken bij IWC denk ik!
Edit: nog niet klaar met lachen, ik las net dit:
âWij kunnen ons merk gunstiger aanbieden omdat we weinig vaste kosten hebbenâ, verduidelijkt Lander. âWe hebben een enorm flexibel team dat we betalen op projectbasis. Onszelf betalen we zelfs helemaal niet.â
Dit moet haast wel een grap zijnâŠ
Ik heb kickstarter altijd iets gevonden voor creatievelingen met productideeën met een twist / innovatie.
Met dat in gedachte zie ik meer iets in bv dit voorstel:
Gelimiteerde oplage, conversation piece en 200 USDâŠ
lieve jongens zijn het met een open hart voor de horlogeliefhebber
Wat ze niet snappen is dat âluxeâ horloges sterk gerelateerd zijn aan de merkbeleving, niet alleen aan de gebruikte materialen.
Als je een screwdown crown hebt en maar 100 meter waterdicht dan stel ik me vragen bij de constructie van de rest.
Een samenraapsel van stijlkenmerken van iconische horloges waar ze op een maandagochtend bezopen A.I. op hebben losgelaten, zoiets?
En dan de specs én die prijs.
In principe is elk horloge een luxe horloges aangezien een horloge geen eerste levensbehoefte is (althans bij de meeste )
Mijn Oris heeft ook een geschroefde kroon maar die heeft maar 5ATM.
Volgens jou dus ook een twijfelachtig horloge?
Oris is dan ook geen luxe merk, dus dat is een appel met een peer, toch?
Lekker misleidend dan. Ook al funded en 100k aan pre-orders. Er is dus markt voor.
Voor 99% van de niet horloge nerds is alles boven de 500 euro ofzo luxe, dus het is maar wat je definitie van luxe is.
Maar misschien ben jij een ander niveau van luxe gewend, dat kan. Ik ben maar een skere horloge liefhebber.
daar heb je natuurlijk een punt, maar wat is de meerwaarde dan? Want er zal toch wel een meerprijs zijn voor een screwdown. Of ben ik om te beginnen al verkeerd met de veronderstelling dat zo een kroon beter is naar waterdichtheid toe?
Beetje wel ook met de kroon open mag een horloge met een redelijke waterdichtheid niet zomaar vol water lopen.
Er zijn overigens ook horloges die waterdicht zijn tot 200 meter zonder een schroefkroon.
Ik ben maar een taxi chauffeur hoor, maar oris zet zichzelf toch ook niet in de markt als zijnde een luxe merk, en ik heb nooit iemand een opsomming zien maken van luxe merken waarin Oris werd genoemd, dan heb je het toch echt over een rij rolex omega breitling, en mensen die dan meer weten komen met patek op de proppen, Oris staat bij tissot enz, niks mis mee verder! Het merk parterra claimt luxe te zijn, daar ging het om, en oris staat hoog boven parterra.
Denk dat er al meer dan voldoende microbrands zijn op de markt? Wat maakt deze anders?
En zelf maken ze niets, dus alles is gewoon los aangekocht?
Dan denk ik inderdaad aan een prijs van 600 euro, geen 3500 euro.
Ik vrees dat dit uiteindelijk gaat uitdoven helaas.
Maar wie niet waagt⊠het leven is aan de durver!
Hoe zie je dat? Ik bedoel dat het geen ETA is.
EDIT: het staat vermeld op de kickstarter site.
Ik kan wel genieten van een Tom Sawyer en Huckleberry Finn achtig avontuur. Het heeft toch zijn charme, in ieder geval de droom, om als dynamisch duo door te willen breken in de markt en een fantastisch jong horloge(merk) neer te zetten. Het helpt dan natuurlijk wel als je niet met een vaag samenraapsel van een ontwerp aan komt zetten.
Ik had nog nooit gehoord van een S24-SK8 uurwerk. Blijkt te worden gemaakt door een bedrijf genaamd Swisstech, dat gevestigd is in Hong Kong, China en Zwitserland. Wat ze waar precies doen blijft vaag als je de websites raadpleegt en daardoor komt het op mij over alsof ze het minimale doen om als Swiss Made aangemerkt te kunnen worden.
Hier is de website van de Zwitserse entiteit ( Home (swisstech-sa.ch) Zo te zien zou het me niet verbazen als het hele horloge daar is ontworpen en geproduceerd. Het heeft in elk geval de nodige overeenkomsten met wat ik daar zie. En wat ik daar zie, ziet er niet uit als horloges waar ik meer dan âŹ1k (laat staan âŹ3,5k) voor zou willen neerleggen.