Nieuw Boek

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Ik heb alleen een beetje moeite, maar dat ligt aan mij, om de engelse horologische termen naar het NL over te zetten…

1 like

1 like

goed idee!!

1 like

1 like

:santa:

Deze is bij mij ook binnengekomen en ik was nogal verbaasd over het formaat. Handbook is wat verkeerd omschreven, het had beter armbook geheten. Ik heb het eens snel doorbladerd en het ziet er op het eerste gezicht toch mooi uit met glossy pagina’s en de vele afbeeldingen. Ik heb m’n lectuur voor begin 2017 al gevonden, denk ik :slight_smile:

2 likes

Heb hem ook binnen. Aanrader! In begrijpelijke taal uitleg over allerhande techniek en complicaties. Prachtige foto’s. Fijn lezen hoor!

1 like

En zojuist ook besteld…had van de chef een bol.com cadeau kaart voor de kerst gekregen (hoe origineel :joy:) maar zo krijgt hij toch nog een leuke bestemming!

1 like

Hier ook besteld. Levering op 4-1-2017

2 likes

Bij mij ook uiterlijk 4-1. Ik ben benieuwd of de boekhandelaar al in de gaten heeft waar die bestellingsgolf van de laatste maand vandaan komt :grin:

edit, ze mogen @robertgerard en @Dpvh wel een bloemetje sturen…

3 likes

Doe maar gewoon dat boek :upside_down:

2 likes

voor de Nederlandse benaming van horloge onderdelen hebben we een paar jaar geleden de Friederichs Dictionaire gescand, heb 'm even hier geupload:

http://wikisend.com/download/447428/Friederichs-Dictionaire-NL.pdf

het is wel zo dat voor sommige delen meerdere termen gebruikt worden, maar misschien helpt het een beetje; in het forumarchief staat trouwens ook nog de post ā€œbenaming uurwerkonderdelenā€ā€¦ :slight_smile:

3 likes

Hey die kende ik nog niet, geweldig, thanks!! :slight_smile:

1 like

1 like

Vanmiddag 2 boeken gekocht bij de boekwinkel

Helemaal top!!! :thumbsup:

2 likes

1 like

vind het een prachtig boek, mooie foto’s , veel info ,en ook het boek over de 12 horlogemakers is erg interessant.

1 like