Nieuw horloge: suggesties als alternatief?

Ah, dit is natuurlijk een HF traditie in dergelijke topics. Laat ik dan nog een voorstel toevoegen:

7 likes

Uuughhh, die clous de Paris bezel.

Ik stem ook voor die.

4 likes

Dit is ook wel heeel erg chique…:ok_hand::kissing_smiling_eyes:

Daar hebben ze eindelijk na zeventig jaar de kleine seconde op de juiste manier gedaan zeg.

Geef mij de Hamilton maar, want die Patek is ook geen Breguet, zeg maar.

2 likes

Prachtig horloge :ok_hand:

1 like

De Orient Bambino schiet me te binnen als absoluut budget-knallertje.

Verder is daar nog dit van Baltic:

Komt in Oktober weer terug op voorraad. :slight_smile:

Maar als je een keer iets met een geïntegreerde bracelet wilt proberen in jaren 70 stijl…

300 piek. En in het groen, blauw of zwart als geel je te veel is.

8 likes

Totaal verschillend t.o.v elkaar, maar beiden iets dat ik zeker zou dragen. Goeie tips! En een kleurtje ben ik zeker niet vies van…:wink::+1:

Zo, de kogel is door de kerk! En iets eerder dan gedacht, mede omdat de keuze een stuk goedkoper uit viel… financieel gezien altijd leuk natuurlijk.

O.a door een suggestie hierboven kwam ik terug op een model dat ik eerder al een paar keer was tegen gekomen, welke mij leuk leek maar ik verder niet zoveel aandacht gaf. Dit kwam mede omdat ik deze alleen nog maar in wit en blauw was tegen gekomen.

Ik vond de Seiko ‘Style 60s’ met ‘open heart’ toch net iets te druk voor een ‘dress watch’ maar viel wel steeds voor een vintage look met ‘open heart’ en bij voorkeur met dunne kast en een bol glas. Misschien niet ieders smaak, maar kennelijk wel de mijne. Een ‘Style 60s’ staat nog wel op de lijst van potentiële toekomstige kanshebbers, maar is voor nu even overgeslagen.

Het is uit eindelijk een Oriënt Bambino geworden:

Model is de RA-AG0029N10B.

De grijze kleur heb ik (buiten het feit dat ik ervoor viel als een blok) gekozen omdat deze makkelijk te combineren is met kleding, en ook eventueel met andere (lederen) bandjes. Een eenvoudige maar chique kleur i.m.o. Binnenkort dus in overvloed gefotografeerd te zien op HF…:watch::grin::+1:

6 likes

Veel plezier er van!

1 like

Veel plezier.

Dit is trouwens misschien een optie van Bulova.

1 like

Leuk dat je daarmee komt, ik zat te twijfelen tussen de Bulova 96A276 Aerojet en deze Oriënt waar ik uit eindelijk voor ben gegaan. :wink::+1:

1 like

Ahh ok. Ik vind deze iets meer 60s vibes hebben dan je open heart. Dus niet een 1 op 1 vervanging van elkaar.

Anyway. Beide goeie keuzes.

1 like

Heel mooi die Bambino! Gefeliciteerd.

Voor lezers met hetzelfde wensenlijstje: ik moest ook aan een Max Bill denken. Voor dit budget kan je dan ook eens naar Junkers kijken. Inspiratie gaat iets verder terug dan jaren 60/70 maar niettemin chic.

2 likes

Gefeliciteerd met je Bambino. Veel plezier ermee

1 like

Klopt inderdaad, dit lijkt meer geïnspireerd op voorgaande decennia. Nu was voor mij de jaren '60 niet per se een uitgangspunt, maar dat decennia en voorgaande zijn wel de modellen die mij doorgaans het meeste aanspreken.

Ik denk overigens dat de Presage Style '60s met power reserve aanduiding een betere keuze is dan met ‘open heart’, toch een wat eleganter ontwerp i.m.o. En ik denk ook een hele mooie toevoeging aan m’n huidige collectie naast de Bambino en m’n overige horloges.

2 likes

Wat doet de subdial in deze verschijning???

1 like

Dat moet wel haast een datumaanduiding zijn.

2 likes

Denk dat je gelijk hebt. :ok_hand:t4:

2 likes

Klopt, is inderdaad datum aanduiding. :+1: