Nieuw horloge voor een vriend

Een lastige opgave dit. Straks loopt je vriend rond met een horloge dat helemaal de smaak is van een HF lid. Hem wellicht toch liever zelf plaatjes laten kijken?

Geen zorgen, uiteindelijk maakt hij natuurlijk de keuze.

1 like

Ennn…Hopla!

1 like

Barbaar.

Jubilee en een fluted bezel. Welja joh, prak er een set stickwijzers en een loepje op en je hebt een retegoedkope DJ hommage gemaakt van een horloge wat designtechnisch meer dan op eigen benen kan staan.

Echt, ik ga hiervan over de zeik als ik het zie. Bah. :face_vomiting: Ik kan dit niet met genoeg klem veroordelen, als Seiko-purist. En dan wil ik niet eens denken aan het carnavalsproject wat @HanDavinci begon toen ie een zeldzame roze plaat voor een SARB scoorde.

Ik moet daarvan huilen in m’n tequila. Als tegenwicht even een originele:

4 likes

Aangezien Quartz niet meteen een issue is zou ik voor een Hamilton Khaki King Quartz 40mm op stalen band gaan (kan je nieuw vinden tussen de €350 en €400):

EDIT: ik zie net dat de foto een automatic is, maar de Quartz ziet er hetzelfde uit (behalve dat het woord “automatic” op de dial wegvalt :slight_smile: )

De genoemde SARBjes zijn leuk, maar te klein en te duur.
Dan is de SRPB41 een beter advies, die met wat zoekwerk zeker binnen budget past en 40,5 mm.

2 likes

Je bent gewoon jaloers omdat je nu de laatste persoon op het forum bent waar ik hem eventueel aan zou verkopen.

Groetjes van prins Carnaval.

4 likes

De laatste op het forum? Wow. Dat horloge interesseert me niet, en die wijzerplaat ook ergens niet, maar da’s toch een beetje pijnlijk om te horen.

M’n tequila wordt zo wel erg zilt.

3 likes

Die SARB’s passen net zo min bij de uitspraak van TS dat hij aan duikers en vliegers denkt als die presage. Je presage is net groter, dat klopt, maar weer minder waterdicht. Dat zijn geen altijd en overal horloges voor de niet liefhebber. :grin:

1 like

Die kunnen ook stuk.
Mijn ecodrive accuutje is kaduuk.
Lang in de la liggen is niet goed.

Dit noopt mij om ook maar aan de zilte tequila te gaan :yum:

Ik stelde hem voor, omdat mijn vrouw -als niet horloge liefhebber- de SRPB41 het enige mooie horloge vond.

1 like

Capacitor vervangen en tien tegen één loopt ie weer. Maar als de makker van TS het horloge dagelijks draagt of tenminste iedere maand uit de la haalt danwel in een vensterbank laat liggen is er niets aan de hand. :grin:

2 likes

Fijn dat er iemand er met net zoveel passie tegen is als ik er voor ben. Houdt de balans een beetje.

Ik voel je punt wel, het is verdorie een mooi horloge op zich zelf. Ik ben ook van plan in de nabije toekomst een sarb035 of iets soortgelijks aan mijn collectie toe te voegen. En die blijft lekker origineel.

Maar tot die tijd draag ik mijn goedkope datejust hommage met alle plezier :sunglasses:

2 likes

Mooiste wijzers die er zijn. Dauphine … :heart_decoration:

1 like

Ik vind vandaag deze wel leuk.
Met €395 wel net buiten het budget, maar verder binnen de parameters.
Bol saffierglas, ETA 2824-2/SW200.
https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-one-vintage-red-821.html

Wees blij!!

Zijn maar klokkies man.

Maarrr, voor een goeie Margarita hou ik me altijd aanbevolen :sunglasses:

Ik vraag mij af of er een markt is voor Margharita’s van Middelbare Mannentranen. Ik vermoed van niet. :slight_smile:

1 like

Maak er toch niet altijd zo’n drama van Fate!
Het leven is een feest!! :tired_face:

:grin::+1:

Een Bulova Lunar Pilot is met een beetje geduld wel te vinden voor +/- €350,-.

1 like

Hatseflats:

Klein beetje boven budget, maar sehr schön!

1 like