Mijn smaak is verbreed en veranderd door hier veel verschillende horloges te zien en de verhalen, achtergronden, geschiedenis en passies te lezen. Ik leer heel veel en dat geeft invloed op mijn smaak.
Over snaak valt niet te twisten maar door te lezen waarom iemand een bepaald iets mooi vindt, leer ik mijn eigen smaak beter kennen.
Dus toch de Rolex Submariner en de Omega Speedmaster echt mooi gaan vinden maar ook liefde ontwikkeld voor Maistersinger, IWC en Sinn die er nooit was.
Ik ben inmiddels een week of 2 lid van HF. Echt fantastisch hoe leuk mensen reageren op elkaars horloges zonder enige vorm van afgunst en nijd. Iedereen is supervriendelijk en bereid om de ander te helpen. Er wordt niet gekeken wat voor merk horloge iemand heeft maar er wordt geliked omdat het mooie horloges zijn los van het merk en prijs. Echt blij dat ik HF heb ontdekt.
Ik ben de trotse bezitter van enkele mooie horloges. Zie hier mijn collectie:
De Meistersinger Circularis is mijn laatste aanwinst. Ben nu bezig met een Meistersinger Adhesio.
Het horloge waar ik het meest zuinige op ben is de Hermès Arceau Squelette. Ik heb em inmiddels 4 jaar en nog nooit een tweede om de pols van een ander gezien. En het mooie is dat je altijd aanspraak hebt omdat mensen benieuwd zijn wat je op je pols draagt.
Hoorde laatst dat een (blauwe) Diver goed zou passen in mijn collectie. De vraag is alleen welke Diver. Ideeën, suggesties en te koop aangeboden horloges zijn altijd welkom.
Welkom …mooie collectie👍 Deze zal ongetwijfeld snel uitgebreid gaan worden na al het moois wat je hier tegen zult komen. Precies wat @mr_brakke zegt, de ‘horlogehorizon’ wordt flink opgepoetst op dit geweldige forum.
Welkom en de gedachte van die pre-owned Breitling of Omega wil ik met je delen.
Bij mij is dat al een pre-owned Breitling geworden ondertussen, maar die Omega zoals een PO of wie weet nog een Breitling Aerospace…
Die Blackbird is ook mooi en zo zijn er nog mooie Breitlings zoals de Chronomat, ooit mijn eerste favoriet en daarna de Aerospace, die ook nog altijd een prachtige uitstraling heeft, vooral de Evo.
Ik heb een Breitling Superocean 42mm A17360 begin dit jaar overgenomen van @Klokkengek
Zeer mooi horloge en nog steeds blij mee.
Eerst viel mijn oog op het recentste model van de Superocean zoals ie op de Breitling site staat.
Er was er een te koop toen bij Crownguard een 44mm, maar ik wist nog niet of die te groot zou uitvallen op mijn pols.
Ik heb toen ook wat advies gevraagd hier op het forum en toevallig in contact gekomen met @Klokkengek die overweegde om zijn Superocean te verkopen die ik al een paar keer ook voorbij zag komen, wat was dat een prachtig horloge dacht ik,