Nieuw nederlands horlogemerk

Kasten komen volgens mij van Ickler af, die gravering heeft namelijk wel veel weg van de manier zoals Ickler het bij Archimede doet.

Totaal niet mijn smaak helaas en logo had inderdaad beetje meer over nagedacht moeten worden.
een keer iets anders leuk of vernieuwend is meer mijn “ding” <<< irritant woord : )
er is al zoveel wat op elkaar lijkt!

Logo en typografie van de merknaam volledig
vloekend met de wijzerplaat.
Ook verder niks bijzonders en een doodgewoon dertienineendozijn uurwerkje.
Veel geld aftikken en dan nog reclame gaan lopen voor Kuijl?
No Way.
Kansloos dus.

grootmokum Schreef:

Logo en typografie van de merknaam volledig
vloekend met de wijzerplaat.
Ook verder niks bijzonders en een doodgewoon
dertienineendozijn uurwerkje.
Veel geld aftikken en dan nog reclame gaan lopen
voor Kuijl?
No Way.
Kansloos dus.

+1 zit jij ook in de typografie en logo’s? : )

“the case back has engravings in Dutch and the Dutch motto (since 1815) ‘Je Maintiendrai’”

Saphirglas? Dat is een goed nederlands woord :wink:

hcptdg Schreef:

Wat heeft de prijs nu met een nieuw merk te maken?
Groneveld was/is ook een nieuw merk toch en kost
’iets’meer.

Dit lijkt net iets teveel op van die merken waar je ook je horloge zelf kan samenstellen en dan is de prijs gewoon belachelijk hoog. Maar dat is slechts mijn mening.

Ik zag de link op twitter voorbij komen, en ben wel benieuwd naar jullie mening? Wat mij betreft veel te duur voor wat je krijgt, hoewel ik het ‘Je Maintiendrai’ op de achterkant wel heel gaaf vind :slight_smile:

Zie HIER
http://forums.watchuseek.com/f2/officially-launched-today-kuyl-watches-706867.html

Ehm, http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,802332

Gereageerd op een separaat bericht dat hier naar toe is gemodereerd, daardoor niet langer zinvol…

Uwm, ik heb echt heel scheel gekeken geloof ik :S Ik wist dat dit topic bestond, maar had niet gezien dat er al een update was geplaatst na de officiele launch. Sorry voor de dubbelpost…

Uiterlijk zijn het leuke horloges, verder is het allemaal weinig vernieuwend en ik ben bang dat het door de prijs en de tegenvallende economie een lastig verhaal gaat worden.

Qua marketing is het een slecht verhaal dat op de redactie van Horloge.info geen persbericht binnen is gekomen.

Ik vind ze eerlijk gezegd niet echt spectaculair, zeker niet voor die prijs. Maar goed, ik ben dan ook geen expert/kenner…

Er staat op de website van Kuyl dat de kast van het horloge is gemaakt uit een massief stuk edelmetaal.

Over welk edelmetaal hebben we het dan, zilver, goud of platina?

meijerhj Schreef:

Over welk edelmetaal hebben we het dan, zilver,
goud of platina?

Dat zal een onbedoelde verschrijving zijn, op het horloge zelf staat “edelstaal”.
Normaal wordt daar de (staal)legering 316L mee aangeduid.

lencoth Schreef:

“the case back has engravings in Dutch and the
Dutch motto (since 1815) ‘Je Maintiendrai’”

Saphirglas? Dat is een goed nederlands woord :wink:

Geeft dat nou. Kuyl lijkt me ook geen ABN.

grootmokum Schreef:

Geeft dat nou. Kuyl lijkt me ook geen ABN.

Eigennamen volgen het ABN niet :wink:

lencoth Schreef:

grootmokum Schreef:


Geeft dat nou. Kuyl lijkt me ook geen ABN.

Eigennamen volgen het ABN niet :wink:

Oeps. Ben ik me daar in een kuyl kuil getrapt.

Ik keek best uit naar de onthulling, maar ik schaar mij bij de rest (tenminste, is er iemand echt enthousiast?): tegenvallend.

De kast is erg basic, lugs vind ik te groot, en de prijs, tja. Ik had toch op wat meer innovatie gehoopt en/of een Nederlandse prijs. Er kan gehamerd worden dat ze in elkaar worden gezet in Nederland en dat er Je Maintiendrai op de achterkant staat, maar dat neemt niet weg dat niets in Nederland wordt gemaakt. Een SW200 is ook niet erg spannend (goed uurwerk, maar niet echt een plus).
Customisen van je horloge is ook niet nieuw meer in deze tijd.

Als ik even alle marketing los laat, zou ik €600 een realistische prijs vinden. Als je een horloge wilt dat geassembleerd en ontworpen is in Nederland, kan je ook een Mooren kopen en die vind ik een heel stuk mooier.

Ik denk dat ze het heel moeilijk gaan krijgen, maar ik wens ze uiteraard het beste.

Paradigm Schreef:

Ik keek best uit naar de onthulling, maar ik
schaar mij bij de rest (tenminste, is er iemand
echt enthousiast?): tegenvallend.

De kast is erg basic, lugs vind ik te groot, en de
prijs, tja. Ik had toch op wat meer innovatie
gehoopt en/of een Nederlandse prijs. Er kan
gehamerd worden dat ze in elkaar worden gezet in
Nederland en dat er Je Maintiendrai op de
achterkant staat, maar dat neemt niet weg dat
niets in Nederland wordt gemaakt. Een SW200 is ook
niet erg spannend (goed uurwerk, maar niet echt
een plus).
Customisen van je horloge is ook niet nieuw meer
in deze tijd.

Als ik even alle marketing los laat, zou ik €600
een realistische prijs vinden. Als je een horloge
wilt dat geassembleerd en ontworpen is in
Nederland, kan je ook een Mooren kopen en die vind
ik een heel stuk mooier.

Ik denk dat ze het heel moeilijk gaan krijgen,
maar ik wens ze uiteraard het beste.

°°°°°°°°°°°
Voor de prijs van 1 “Kuyl” kun je bijna 2 (verschillende) "Mooren"s aanschaffen. En inderdaad die zijn ook veel mooier.