Als eerste wil ik zeggen dat het voor-aanzicht cool is, met een mooie sweep naar e lugs toe en een aparte, maar mooie vorm. Tof ontwerp, leuk gevonden!

Sowieso tof dat je met een tweede eigen ontwerp bezig bent, super cool om te lezen en te zien.
Mocht je feedback willen, in dit stadium, lees dan door. Zo niet, laat het schuiven.
[quote=“Brunmontagne, post:1, topic:520608”]
DIKTE HORLOGEKAST
12,8mm
[/quote]
De problemen beginnen voor mijn smaak bij de zijkant.
Dat is goed te zien in de ene foto waar je 'm van de zijkant toont. Ik vind dat tamelijk hoog voor een simpele no-date driehander. Ik zou dat veel ranker willen zien, omdat je kast en bezel al een soort stepped effect krijgen.
Ik zeg het niet graag, maar ik zou 'm in de huidige vorm niet kopen omdat hij er letterlijk uit ziet als een tank. De rupsbanden lopen om de kroon heen, maar dat zorgt voor een erg hoog gevoel, ook omdat de turret van de tank daar bovenuit steekt.
Ik vraag me af of er twee mm van die hoogte af zou kunnen, bijvoorbeeld door iets met de plaatsing of maat van de kroon of een onderbreking/recess van de rupsbanden te doen. Nu is de NH35 aan de grove kant, en als je toch aan Sellita denkt zou ik sterk overwegen voor een ontwerp wat van de SW300-1 uit gaat.
Misschien vind ik wel dat de lijn van de bezel naar de lugs toe al onderscheidend genoeg is, en ik de uitgefreesde zijkant met een soort van te druk vind worden, maar dat is mijn eigen hang naar minimalisme.
[quote=“Brunmontagne, post:1, topic:520608”]
CASEBACK
Caseback met zichtbodem.
[/quote]
Misschien een tweede kans om 'm wat platter te krijgen: gewoon een solide casebodem zonder zichtvenster. Het zijn off the shelf uurwerken, je zit niet tegen een Philippe Dufour aan te loeren, tenslotte.
Chaire!