Nieuw op dit forum

Ik ben toch wel benieuwd waarom je die steinhart nog hebt als je ook al een sub hebt? Mooie collectie verder hoor :slight_smile:

Ik ben een enorme liefhebber van duikhorloges, echter vind ik de sub te zonde voor dagelijks gebruik, laten we zeggen dat dat een echte weekendklok is wat ik niet even naar het werk aan doe. Daar komt ook nog eens bij dat ik de steinhart erg mooi vond. Hij is een stuk groter dan de sub, en eerlijk is eerlijk, de steinhart is super kwaliteit voor het geld. Ik was een beetje sceptisch over het merk maar ben helemaal omgeslagen, ongelofelijk wat voor kwaliteit voor zo’n laag bedrag. Het is natuurlijk geen rolex maar voor dagelijks gebruik super. Alle horloges zijn voor mij vervangbaar, maar niet de sub, die blijft mijn leven lang bij me. Ook wil ik nog graag een oris. Waarom een oris duiker als je een sub hebt ? Gewoon omdat ik ze mooi vind. Goedkoop of duur, je valt op een horloge of niet, en helaas vind ik veel mooi. Seiko’s vind ik ook erg prachtig. Maar voor weinig geld kan ik iedereen een steinhart aanraden, ook al heb je veel duurdere klokken in je collectie.

Welkom en veel plezier hier!

Welkom! Mooie collectie!

Welkom.

Roger M Schreef:

Ik ben een enorme liefhebber van duikhorloges,
echter vind ik de sub te zonde voor dagelijks
gebruik, laten we zeggen dat dat een echte
weekendklok is wat ik niet even naar het werk aan
doe. Daar komt ook nog eens bij dat ik de
steinhart erg mooi vond. Hij is een stuk groter
dan de sub, en eerlijk is eerlijk, de steinhart is
super kwaliteit voor het geld. Ik was een beetje
sceptisch over het merk maar ben helemaal
omgeslagen, ongelofelijk wat voor kwaliteit voor
zo’n laag bedrag. Het is natuurlijk geen rolex
maar voor dagelijks gebruik super. Alle horloges
zijn voor mij vervangbaar, maar niet de sub, die
blijft mijn leven lang bij me. Ook wil ik nog
graag een oris. Waarom een oris duiker als je een
sub hebt ? Gewoon omdat ik ze mooi vind. Goedkoop
of duur, je valt op een horloge of niet, en helaas
vind ik veel mooi. Seiko’s vind ik ook erg
prachtig. Maar voor weinig geld kan ik iedereen
een steinhart aanraden, ook al heb je veel
duurdere klokken in je collectie.

Ik vermoedde al zoiets, maar was toch nieuwsgierig. Je hoeft het niet te verdedigen hoor, iedereen heeft het recht om zelf te kiezen wat je wel of niet in je collectie hebt ;). Een oris diver kan ik goed begrijpen, vind ik zelf ook mooi, en weer hele andere vormgeving dan rolex (en rolex achtigen).

Ja, ik vind die Oris divers erg mooi. Toch vind ik die Seiko anantas ook erg mooi. Maar wat ik me afvraag is ofdat een seiko ananta kwalitatief even goed is als een oris. Ook waar oris kwalitatief staat tegenover bijvoorbeeld Breitling of andere Bekende merken.

Seiko Anantas zijn zeker erg goede horloges, misschien qua afwerking/techniek zelfs wel beter dan vergelijkbaar geprijsde zwitsers. Ze hebben alleen altijd een wat mindere restwaarde, omdat ze minder populair zijn.

Oris is gewoon een prima middenmotor merk. Ik zou ze zelf onder Breitling plaatsen, maar dat hangt er ook een beetje van af welke modellen je vergelijkt.

ook namens mij v harte welkom.

ben t verder eens met maardein. oris zou ik rond hamilton en tissot plaatsen, bekende zwitserse merken met een mooie prijs kwaliteitverhouding.